بانک ها مجوز برداشت اقساط معوق یا بدهی مشتریان از حساب های آنها را دارند

به گزارش رکنا، طبق گزارشات مردمی برخی بانک ها اقدام به کسر اقساط و بدهی در سررسید مقرر از موجودی حساب های بانکی مشتریان که یارانه نیز در آن بوده است، کردند.

پیش از این اگر اقساط و بدهی مشتری به بانک ها پرداخت نمی شد، بانک ها مبلغ بدهی را معوق می کردند. سپس با ارسال پیامک اخطار، مراحل دیگر را طی می کردند. اما به تازگی برخی بانک ها مبلغ اقساط و بدهی مشتریان را بدون اطلاع رسانی، در موعد سررسید آن از حساب های مشتری کسر می کنند.

در این خصوص محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌ ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت: در قراردادی که بین مشتری و بانک ها امضا شده است، قید شده که بانک می تواند بدهی مشتری را از حساب کسر کند.

اگر مشتری این قرارداد را امضاء نکرده باشد، بانک نمی تواند از حساب مشتری، میزان بدهی را کسر کند. زیرا امکان دارد مشتری تعهداتی نسبت به حساب هایی که دارد، داشته باشد.

جمشیدی افزود: این قانون جدیدی نیست و اگر تا به امروز اجرا نشده، به عملکرد بانک ها باز می گردد. بانک ها این مجوز را از بانک مرکزی دارند که مطالبات خود را از هر نوع حساب مشتری کسر کنند. در قراردادهای بانکی این موضوع قید شده است. قراردادهای بانکی توسط بانک مرکزی تنظیم می شود و در اختیار همه بانک ها قرار می گیرد.

کدخبر: 787328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر گروه: اصغر آزاددل سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟