وزیر راه‌: وضعیت اقتصادی کشور بانک‌ ها را دچار مشکل کرده است!

به گزارش رکنا، فرزانه صادق در نشست شورای مشورتی اقتصادی با اشاره به این‌که تاکنون وزارت راه و شهرسازی و دیگر بخش‌های دولتی با دریافت بودجه‌های سالانه از سازمان برنامه و بودجه به‌دنبال اجرای پروژه‌های عمرانی خود بوده‌اند، اظهار کرد: وضعیت اقتصادی کنونی کشور به‌گونه‌ای است که وزارت اقتصاد و امور دارایی و بانک‌ها را نیز در تأمین منابع دچار مشکل کرده است.

وی ادامه داد: ازاین‌رو وزارت راه و شهرسازی برای پیشبرد برنامه‌های خود باید به‌دنبال راهکارهای دیگری برای جبران کمبود منابع پروژه‌های خود باشد.

وی افزود: چنانچه اجرای پروژه‌های عمرانی، «اقتصادپایه» نباشد، از ابرچالش کمبود منابع نمی‌توان عبور کرد و نارضایتی عمومی افزایش خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی رویکرد دولت در تدوین لایحه بودجه 1404 را واقع‌گرایانه دانست و گفت:‌ ناگزیر از تدوین دستورالعمل‌هایی برای مولدسازی در وزارت راه و شهرسازی هستیم.

صادق بر ضرورت حضور بخش خصوصی و تداوم حضور آن در اجرای پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی تأکید و اضافه کرد: نیاز است شفافیت لازم در این زمینه فراهم شود تا امکان برابر برای حضور بخش‌های مختلف از این طریق فراهم شود.