خصوصی سازی یکی از مطالبات رهبری است / وزیر صمت قول خصوصی سازی صنعت خودرو را داد

به گزارش رکنا، در پی تأکید و دستور رییس جمهور به هیئت وزیران مبنی بر لزوم شناسایی شرکت‌ های زیان‌ده و ضرورت تغییر رویه در این شرکت‌ ها، بار دیگر مطالبه رهبری مبنی بر واگذاری سهام آن دسته از شرکت های دولتی به بخش خصوصی که سهام کمتری نسبت به این بخش دارند، در اذهان قوت گرفت. حال با توجه به اذعان ایران خودرو و سایپا درباره‌ زیان انباشته هر ساله، سوالات متعددی درباره چرایی و چگونگی واگذاری این دو غول بزرگ خودروسازی کشور به بخش خصوصی مطرح شده است.

زهرا سعیدی مبارکه، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس دوازدهم در این خصوص به خبرنگار پارلمانی رکنا گفت: ما هم درباره مطالبه‌ رهبری حساسیت داریم ولی خصوصی سازی به روش های قدیمی فقط منجر به خسران بیشتر برای مردم خواهد بود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس دوازدهم ادامه داد: البته که ما از آقای اتابک به هنگام بررسی صلاحیت ایشان در کمیسیون صنایع و معادن، قول خصوصی سازی در صنعت خودرو را گرفتیم ولی واقعیت این است که باید بدانیم کِی، کجا، چگونه، توسط چه کسانی و با چه فرآیندی انجام می شود زیرا در غیر این صورت فقط باعث دردسر مردم می‌شود.

وی در این راستا به تجربه شرکت پلی‌اکلیل اشاره کرد و افزود: این شرکت هم در روند خصوصی سازی فقط باعث آسیب به کارگران شد. یعنی آمدند خصوصی سازی کردند و بعد 4 سال هم تعطیل شد و از بین رفت.

نماینده مردم مبارکه در مجلس با بیان اینکه ما این نوع خصوصی سازی را نمی خواهیم، گفت: ما حاضر نیستیم چنین تجربه‌ای درباره ایران خودرو و سایپا با این همه پرسنل و زنجیره تولید داشته باشیم.

سعیدی تأکید کرد: با این همه هنوز هم خصوصی سازی درخواست نمایندگان مجلس هست و باید در یک فرآیند درست و با نظارتی دقیق انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت هنوز هیچ گزارشی درباره آغاز این فرآیند ارائه نداده است.

کدخبر: 1051771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی