دولت زور ندارد یا پول؟ / گندمکاران معطل وعده های پوچ!

رکنا اقتصادی، روز گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که برای پرداخت باقی مانده مطالبات گندمکاران نیازمند کسب اجازه از مجلس هستیم و موضوع را در نشست فردای هیئت دولت مطرح می‌ کنیم و امروز سخنگوی دولت خبر داد که موضوع پرداختی گندمکاران مورد بررسی قرار گرفت و تلاش می‌ شود مشکلات در این زمینه حل شود.

گندمکاران کشور در حالی همچنان منتظر دریافت مطالبات خود هستند که اظهارات مسئولان حکایت از پیچیدگی و نامشخص بودن زمان پرداخت دارد. عدم پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران نه تنها به معیشت کشاورزان آسیب جدی وارد کرده بلکه تولید گندم و در نتیجه امنیت غذایی کشور را نیز به مخاطره انداخته است. به طوری که کشاورزان با مشکلات عدیده ای از جمله تامین نهاده روبرو هستند.

علیقلی ایمانی

عدم پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران به تولید صدمه می زند

علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران کشور درخصوص پرداخت مطالبات گندمکاران گفت: روز گذشته قرار شد سازمان برنامه و بودجه در جلسه امروز هیئت دولت پیشنهاد دهد تا از طریق مجلس یا سران قوا مجوز تامین منابع برای پرداخت مطالبات گندمکاران مشخص شود تا باقی مانده مطالبات کشاورزان پرداخت شود اما ما هنوز نمی دانیم که چه زمانی قرار است مجوز بگیرند و چه زمانی قرار است منابع آن تعیین و تامین شود و چه زمانی قرار است مطالبات را واریز کنند، هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران کشور با بیان اینکه 20 درصد و معادل 42 هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران باقی مانده است، گفت: هم اکنون کشت گندم در مناطق سرد شروع شده است. کشاورزان مناطق سرد اولین و آخرین کشاورزانی در کشور هستند که گندم می کارند و برداشت می کنند. یعنی بلافاصله بعد از برداشت باید کشت انجام دهند.

وی با بیان اینکه کشاورزان برای خرید نهاده دچار مشکل هستند، گفت: این مسئله می تواند بر تولید اثر سوء بگذارد و ممکن است کشاورز بدون کود یا بدون استفاده از بذر اصلاح شده گندم بکارد و از بذرهای معمولی استفاده کند. همه این ها به تولید خسارت وارد می کند. بنابراین انتظار ما بر این است که هرچه سریعتر مطالبات گندمکاران پرداخت شود تا تولید تحت تاثیر قرار نگیرد.

کدخبر: 1049840 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی