حل مسئله ناترازی انرژی مستلزم گذشت زمان است

به گزارش خبرنگار رکنا از دولت، محسن پاک نژاد امروز ( چهارشنبه ) در حاشیه جلسه  هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به موضوع ناترازی انرژی، اظهارکرد: موضوع ناترازی انرژی بحثی است که از جنبه‌های مختلف باید بررسی شود. بخشی از این ناترازی به مکانیزم های تولید حامل های انرژی باز می گردد که باید افزایش پیدا کند. طبیعتا در رابطه با افزایش تولید ما با چالش‌هایی مواجه هستیم به خصوص در زمینه تامین منابع مالی که تدابیری اتخاذ شده است که این مسئله را حل کنیم.

وی در ادامه افزود: بحث مهم تر ماجرا به بهینه سازی مصرف، مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف باز می‌گردد. بخش عمده‌ای از زحمت این بخش به دوش مردم عزیز است که همکاری کنند تا بتوانیم در این حوزه موضوع ناترازی را به مرور زمان حل کنیم. موضوع ناترازی مسئله ای نیست که ظرف یکسال یا دوسال ایجاد شده باشد. ناترازی دستاورد سال ها است. شاید سرمایه گذاری‌های مناسبی که باید انجام می شده، صورت نگرفته است. طبیعتا حل مسئله ناترازی نیز مستلزم گذشت زمان است.

وزیر نفت در ادامه بیان کرد: ان شاالله که ما بتوانیم راهکارها را به نتیجه برسانیم. در خصوص افزایش قیمت سوخت فعلا طرح و برنامه‌ای روی میز دولت نیست. البته این موضوع بحثی است فراتر از ساختار وزارت نفت و موضوعی حاکمیتی است.

وی ادامه داد: آنچه که اولویت ما است حرکت به  سمت مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف است. بنزین با مازوت تولید نمی‌شود. مازوت سوزی در نیروگاه ها موضوعی است به دلیل نحوه مدیریت تامین سوخت معادل نیروگاهی، بخشی از این سوخت معادل در حوزه هایی مازوت است که البته مقدار آن خیلی کم است و کمک می‌کند  به حفظ ذخایر ما برای اینکه در زمستان و پیک سرما با مشکل مواجه نشویم.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص تفاهمنامه های بین المللی، تاکید کرد: با هیئت روسی که چند روز قبل به تهران ما بحث هایی در خصوص تجارت گاز را دنبال می‌کنیم. هدف این است که حوزه سرزمینی جمهوری اسلامی ایران به عنوان هاب انرژی مطرح شود. این بحث ها قرار است پیگیر شود.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص نحوه تامین گاز در فصل سرما، بیان کرد: تلاش ما این خواهد بود که با کم ترین چالش در این حوزه مواجه باشیم.

کدخبر: 1047009 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟