فرزانه صادق انسان توانمندی است / مشکل سوخت کامیونداران هنوز به طور کامل حل نشده است

به گزارش رکنا، روز سه شنبه 3 مهر ماه نشست 230 شورای‌ عالی هماهنگی ترابری کشور با حضور فرزانه صادق ، وزیر راه و شهرسازی، معاونین وزیر و نمایندگان بخش خصوصی در حوزه حمل‌ و نقل و سایر اعضای این شورا در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد. در این نشست، 22 نفر از روسای تشکل های صنفی و تخصصی حوزه حمل و نقل ریلی، جاده‌ ای و دریایی چالش‌ ها و مشکلات خود را برشمردند که مهمترین آنها از این قرار بود: عدم توجه و حمایت دولت از بخش خصوصی، دخالت‌ های مکرر دولت در موارد مختلف، عدم مناسبات کارفرما و بخش دولتی، تحریم‌ های بین‌ المللی و خود تحریمی، سوء مدیریت‌ های موجود، نرخ‌ گذاری دستوری، بی‌ توجهی به دیپلماسی حمل‌ و نقل، محدودیت و دشواری‌ های تخصیص ارز و عدم هوشمندسازی و کارآمدسازی سامانه‌ های حمل‌ و نقل، ضرورت ساماندهی مرزها و تشکیل شورای ترانزیت، ضرورت کاهش تصدی گری دولت، ضرورت نوسازی حمل و نقل در تمامی عرصه ها و ....

فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی در این نشست پس از استماع حدود 3 ساعت چالش‌ ها و مشکلات بخش خصوصی فعال در حوزه حمل‌ و نقل، از دغدغه‌ مندی آنان تشکر و سخنانشان را «مهم» توصیف کرد و گفت: مشکلات موجود و اعتراض صنوف، تشکل‌ها، کامیون داران، اتاق‌های بازرگانی، گمرک و .... نشان دهنده وجود مشکلاتی است که باید با هم‌اندیشی همدیگر، به حل آنها بیاندیشیم.

در این خصوص گفتگوی رکنا با سیدجلال موسوی ، نایب رئیس کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور را بخوانید:

سیدجلال موسوی، نایب رئیس کانون سراسری کامیونداران

بذرپاش بی لیاقت ترین وزیر راه و شهرسازی طی دهه های گذشته است

سیدجلال موسوی درخصوص برگزاری نشست روز سه شنبه با حضور فرزانه صادق، در پاسخ به رکنا که این نشست پیش از این نیز برگزار شده است یا نه، گفت: این نشست تا زمان رستم قاسمی در وزارت راه و شهرسازی برگزار می شد اما در زمان مهرداد بذرپاش، حتی یک بار هم بذرپاش در این نشست حضور پیدا نکرد و به نظر من مهرداد بذرپاش، وزیر شایسته ای در جمهوری اسلامی نبوده است.

وی با بیان اینکه نشست روز سه شنبه بسیار خوب و رضایت بخش بود و امیدوار هستیم که ثمربخش باشد، گفت: فرزانه صادق انسان توانمند و پیگیری است. برای مثال ایشان مدیرکل راه آهن را به درخواست تشکل ها تغییر داد. بنابراین مشخص است که می خواهد کار کند و تشکل ها را بازوی خود قرار دهد.

موسوی با بیان اینکه فرزانه صادق ارتباط بسیار خوبی با تشکل ها دارد، گفت: ایشان روز سه شنبه به تشکیل کارگروه و کمیته تشکل ها تاکید کرده است و این نشان می دهد که برای تغییر آمده است و به سهم خود از ایشان تشکر می کنم.

وی در پاسخ به خبرنگار رکنا که آیا مشکل سوخت کامیونداران حل شده است؟ گفت: هنوز این مشکل به طور کامل حل نشده اما طبق جلسات اخیری که در این مورد برگزار شد، امیدوار هستیم مشکل سوخت کامیونداران حل شود. این مشکل در دست بررسی است اما هنوز مشکلات وجود دارد.

به گزارش رکنا، گفتنی است بیش از یک ماه قبل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اجرای طرح جدید سوخت‌رسانی، محدودیت‌های شدیدی برای کامیون‌داران ایجاد کرد. این طرح که با هدف مقابله با قاچاق سوخت اجرا شده، باعث زمین‌گیری تعدادی از کامیون‌ها در سراسر کشور شد و اختلالاتی در حمل‌و‌نقل کالا بوجود آورد. رانندگان کامیون از مسدود شدن کارت‌های سوخت خود و عدم امکان سوخت‌گیری در مسیرهای تعیین شده گلایه داشتند و معتقدبودند این طرح بدون کارشناسی کافی اجرا شده و مشکلات عدیده‌ای برای آن‌ها بوجود آورده است که با تلاش برخی نمایندگان مجلس و پیگیری نمایندگان صنف کامیونداران تا حدی مشکلات برطرف شد، اما هنوز کاملا برطرف نشده است.

کدخبر: 1044454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی