متقاضیان مسکن ملی واوان آواره شدند / 200 خانواده قربانی اختلاف اداره کل راه و شهرسازی و آبفای استان تهران

به گزارش رکنا، وضعیت متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن واوان اسلامشهر، پروژه 800 واحدی شهید سلیمانی بسیار بغرنج و ناراحت‌ کننده است. متقاضیان این پروژه با گذشت 5 سال، همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌ برند. از یک طرف 600 خانوار که متقاضی پروژه شرکت آریا عمران پارس هستند، گرفتار پیمانکار ابربدهکار بانکی شده اند و از طرف دیگر 200 خانوار که متقاضی پروژه شرکت مآب سازه هستند، گرفتار اختلاف مسئولان بر سر نصب انشعابات شده اند!

متقاضیان پروژه 200 واحدی شرکت مآب سازه می گویند، علیرغم پرداخت تمام هزینه‌ ها و تکمیل واحدهای مسکونی، اختلاف بین اداره کل راه و شهرسازی و آبفای استان تهران بر سر هزینه‌ های انشعاب آب، تحویل واحدها را به تعویق انداخته است. متقاضیانی که با امید به خانه‌ دار شدن، تمام دارایی خود را به این پروژه اختصاص داده‌ اند، اکنون آواره مانده اند.

ما همه آواره شدیم!

یکی از متقاضیان پروژه 200 واحدی شرکت مآب سازه در این خصوص به خبرنگار رکنا گفت: پروژه به طور کامل تکمیل شده و مشکل ما فقط انشعابات است. گاز و برق تا حدی انجام شده است. اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تمام هزینه ها را براساس متراژ از متقاضیان گرفته اما آبفای استان تهران سنگ بزرگی وسط انداخته که کار ما متقاضیان حل نمی شود.

وی افزود: آبفای استان تهران گفته است که باید اداره کل راه و شهرسازی هزینه انشعاب آب را براساس هر واحد حدود 75 میلیون تومان بپردازد. این در حالی است که قبلا هزینه انشعاب را واحدی 12 میلیون تومان تعیین کردند و همین امروز نیز هزینه انشعاب آب یک خانه در حال ساخت 12 میلیون تومان است.

این متقاضی در ادامه گفت: نمی دانیم روی چه حساب و کتابی برای هر واحد مسکن ملی حدود 75 میلیون تومان هزینه انشعاب آب تعیین کردند. بدین ترتیب اداره کل راه و شهرسازی باید بابت پروژه مسکن ملی 200 واحدی مآب سازه حدود 15 میلیارد تومان  به آبفای استان تهران بپردازد.

این متقاضی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مبلغ انشعابات را از ما گرفته است، گفت: فعلا که حرفی بابت اینکه آیا ما هم باید مبلغی را بپردازیم، به ما گفته نشده است و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران باید این مبلغ را بپردازد اما اداره کل راه و شهرسازی می گوید من این مبلغ را پرداخت نمی کنم و به همین دلیل چند ماه است که درگیر این مشکل هستیم و واحدها را تحویل ما نمی دهند.

این متقاضی با بیان اینکه کار پیش نمی رود و کسی هم به ما پاسخگو نیست، گفت: آبفای استان تهران می گوید تا اداره کل راه و شهرسازی پول به ما ندهد، ما کاری نمی کنیم و اداره کل راه و شهرسازی هم می گوید ما این پول را نمی دهیم. این در حالی است که 5 سال گذشته است و ما در این مدت آورده های خود را به موقع واریز کردیم.

این متقاضی در ادامه گفت: تا امروز یک واحد 55 متری با وام برای ما حدود یک میلیارد و 50 میلیون تومان تمام شده است. فقط 48 متر پول مشاعات از ما گرفته اند. یعنی برغم اینکه زمین رایگان است، مسکن ملی برای ما متری حدود 19 میلیون تومان برای واحد 55 متری تمام شده است.

تجمع متقاضیان مسکن ملی واوان

این متقاضی درخصوص پاسخ مسئولان به مشکل انشعابات گفت: هزاران بار مراجعه کردیم، تجمع داشتیم به استانداری، وزارت راه و شهرسازی، فرمانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران رفتیم اما هیچ کس پاسخ ما را نمی دهد. آخرین بار نیز مقابل وزارت راه و شهرسازی و استانداری تهران تجمع کردیم و مقابل استانداری تهران، علیرضا فخاری در تماسی که با حسین جنتی، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران انجام داد، قرار شد جلسه ای با حضور این دو و حسین حبیبی، فرماندار اسلامشهر و پیمانکار و دیگر عوامل این پروژه از جمله نماینده بانک و نمایندگان متقاضیان برای بررسی و حل مشکل متقاضیان در اسلامشهر برگزار شود.

این متقاضی با بیان اینکه این همه پول از ما گرفتند اما هنوز ما بعد از 5 سال یک قرارداد قطعی نداریم، گفت: قبلا قول داند که 31 تیر تحویل می دهیم، بعد گفتند 31 مرداد و آخرین بار قول تحویل واحدها روز 31 شهریور را به ما دادند. این درحالی است که همه ما مستاجر هستیم و براساس قولی که اداره کل راه و شهرسازی به ما داد که آخر شهریور واحدها را تحویل می دهیم، پول رهن خانه های خود را گرفتیم و بچه های خود را در واوان ثبت نام کردیم و حالا واحدها را تحویل نمی دهند. در حال حاضر همه آواره هستیم. اداره کل راه و شهرسازی ما را الزام کرد که اگر پول ندهید، حذف می شوید و ما همه پول پیش خود را از صاحبخانه هایمان گرفتیم و واریز کردیم تا کار پروژه پیش برود اما حالا از اینجا رانده و از آنجا مانده شده ایم.

وی در آخر گفت: پروژه ای که صددرصد تکمیل است و به قول خودشان چون انشعابات نصب نشده، 98 درصد پیشرفت کرده است اما ما هنوز لنگ انشعابات هستیم و آورده هایمان را هم تمام و کمال پرداخت کردیم اما واحدها را تحویل نمی دهند.

گزارش های دیگر رکنا درخصوص طرح نهضت ملی مسکن در نقاط مختلف کشور به شهر زیر است:

*فاجعه در مسکن ملی اسلامشهر / زندگی 600 خانوار بازیچه پیمانکار / وزارت راه و شهرسازی پاسخ دهد!

*قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تهران تا 10 برابر وعده های دولت گران شد

*حذف یکی دیگر از متقاضیان مسکن ملی در زمان تحویل آپارتمان توسط بنیاد مسکن / اصل پولم را پس دادند و تمام! (دماوند، استان تهران)

*نامه متقاضیان مسکن ملی به رئیس جمهور شهید! / وضعیت خانه های نیمه کاره ما بعد از این چه خواهد شد؟ (واوان، اسلامشهر، استان تهران)

*نیمی از پروژه های مسکن ملی رباط کریم روی چاه های زیرزمینی و قنات در حال ساخت است! (رباط کریم، استان تهران)

*ظلم بنیاد مسکن به متقاضی مسکن ملی دماوند / پولت را پس بگیر و برو! (دماوند، استان تهران)

*می توانی پرداخت کن، نمی توانی به سلامت! / بدعت جدید وزارت راه در پول گرفتن از مسکن ملی ها! (واوان، اسلامشهر، استان تهران)

*پروژه نهضت ملی مسکن شاهین شهر اصفهان به جای پیشرفت پسرفت داشته/ فقط پول می گیرند و دیگر هیچ! (شاهین شهر، استان اصفهان)

*وضعیت پروژه 600 واحدی مسکن ملی واوان اسلامشهر پس از 4 سال اسفبار است +تصاویر (واوان، اسلامشهر، استان تهران)

*متقاضیان مسکن ملی پاکدشت پورشه سوار نیستند!+ عکس و فیلم (پاکدشت، استان تهران)

*پروژه مسکن ملی واوان اسلامشهر با 40 درصد پیشرفت دهه فجر افتتاح می شود؟ (واوان، اسلامشهر، استان تهران)

*طرح نهضت ملی مسکن کازرون پس از 2 سال فقط یک زمین و دیگر هیچ! / شهرداری کازرون بیشترین همکاری را داشته است (کازرون، استان فارس)

*ظلم مسکن ملی رباط کریم به متقاضیان / پیمانکاران با زندگی مردم بازی می کنند (رباط کریم، استان تهران)

*زندگی متقاضیان مسکن ملی در حال فروپاشی است / به داد متقاضیان مسکن ملی شهرستان دماوند برسید! (دماوند، استان تهران)

*پروژه مسکن ملی پردیس گرانتر از واحدهای آماده تمام می شود / پول صاف کردن تپه ها را هم مردم باید بپردازند! (پردیس، استان تهران)

*پروژه مسکن ملی نصیرشهر فقط یک نام روی دیوار! / عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی در پروژه های مسکن ملی (نصیرشهر، استان تهران)

*عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی در پروژه های مسکن ملی هشتگرد / پس از 2 سال فقط یک گودال؟! + تصاویر (هشتگرد، استان تهران)

*اینجا قبرستان نیست مسکن ملی هشتگرد است / بیش از 2 هزار خانوار سرگردانند! + فیلم و عکس های تاسف بار (هشتگرد، استان تهران)

کدخبر: 1043556 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی