تمام مسائل را باهم و در کنار هم حل خواهیم کرد

به گزارش رکنا، «سیدمحمد اتابک» وزیر صنعت، معدن و تجارت، در دومین روز از سفر به استان سیستان و بلوچستان، در نشست با فعالان اقتصادی جنوب استان در بندر چابهار با اشاره به اینکه عزم بلند دولت چهاردم برای آبادانی چابهار دو چندان شده، گفت: از اشتغال‌زایی تمام فعالان اقتصادی تشکر می‌کنم اما باید تاکید کنم که تمام مسائل را باهم و در کنار هم حل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تولید همراه با مزیت‌های مختلف بوده و نیاز است حامی تولید باشیم و نگاه ما به تولید استراتژیک و کمیته‌های راهبردی باید فعال باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: رویکرد ما این هست که توجه ویژه به بخش خصوصی داشته باشیم و فعالان اقتصادی که آمادگی فعالیت در این حوزه را دارند، رزومه تجاری خود را به اداره کل صمت برای رونق تجارت یا بازارهای کشورها تحویل داده تا بررسی اولیه انجام و این حوزه فعال‌تر از قبل باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: استان سیستان و بلوچستان در صنعت، معدن و تجارت در میانگین کشوری جایگاه قابل قبولی دارد اما در حوزه معدن باید زنجیره کامل آن مدیریت و اجرایی شود.

اتابک با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب، کارگاه‌های تولیدی شده اما نیازمند بازنگری و تسریع خیلی از موارد بوده، یادآور شد: در این امر همکارانم در وزارت صمت را در برهه‌های مختلف برای بازدید و میزان پیشرفت خواهم فرستاد.

وی در پایان گفت: استفاده از قومیت‌ها در پست‌های کاربردی وزارت صمت، در برنامه کاری‌مان وجود دارد.

وزیر صمت از مجتمع فولاد مَکُّران بازدید کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین روز سفر خود به سیستان و بلوچستان از مجتمع فولاد مَکُّران بازدید کرد.

مجتمع فولاد مَکُّران در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار در منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است که توسعه اقتصادی و رونق اشتغال را با بهره برداری از آن شاهد خواهیم بود.

ظرفیت سالانه مجتمع فولاد مَکُّران پنج میلیون تن گندله آهن، سه میلیون و ۲۰۰ تن آهن اسفنجی به شکل بریکت به روش گرم، ۱.۵ میلیون تن ورق نورد گرم فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی با ضخامت، ۱.۵ میلیون تن اسلب فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی و ۱.۵ میلیون تن بلیت فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی است.

با بهره‌برداری از این طرح بزرگ ظرفیت اشتغال ۱۳ هزار نفر به صورت مستقیم مهیا می‌شود که اولویت با جوانان بومی منطقه است.

بازدید وزیر صمت از خط ریسندگی کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین روز از سفر به سیستان و بلوچستان از کارخانه فراگیر بافت بلوچ (شرکت گسترش صنایع بلوچ) بازدید کرد.

اتابک روز پنجشنبه به سمت جنوب سیستان و بلوچستان حرکت و در مسیر از طلای تفتان، کارخانه بافت بلوچ، تاسیسات شیرین سازی آب گیشاب در چابهار بازدید می‌کند، که در نهایت نشست با فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران منطقه آزاد چابهار اتمام دومین روز حضور اتابک در سیستان و بلوچستان خواهد بود.

همچنین نشست با فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان در زاهدان، بازدید از پروژه فولاد مکران چابهار در صبح روز جمعه پایان بخش سفر سه روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به این استان خواهد بود.

کدخبر: 1037515 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟