نمایندگان مجلس و وزیر راه با تفکیک وزارت راه و شهرسازی موافق هستند / پزشکیان مخالف است!

به گزارش رکنا، محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور فرزانه صادق مالواجرِد در رأس وزارت راه و شهرسازی ، به خبرنگار رکنا گفت: ایشان جدیت و انگیزه لازم برای کار را دارند ولی از آن جا که این وزارتخانه، وزارتخانه عریض و طویلی است، حتما باید تفکیک شود در غیر این صورت هر فردی با هر نام و هر فامیلی بر این مسند بنشیند، نمی‌تواند موفق باشد.

وی افزود: این موضوع به خاطر ناهم جنس بودن دو بخش راه و مسکن است که اتفاقا هر دو بخش هم بسیار بزرگ است.

رضایی کوچی گفت: به همین دلیل بود که طرح تفکیک این دو وزارتخانه را نوشتیم و همه بر این موضوع تأکید دارند. مرکز پژوهش های مجلس، آقای نیکزاد – که خودشان در زمان صدارت این ادغام را انجام داده‌اند - آقای عبدالعلی زاده که رئیس ستاد آقای پزشکیان و وزیر سابق مسکن و شهرسازی بود، تمام وزرای سابق و حتی وزیر دولت سیزدهم، اعضای کمیسیون عمران و کارگروهی که رییس جمهور برای انتخاب وزرا راه و شهرسازی به کار گرفته بودند، همگی بر این اعتقادند که این وزارتخانه باید تفکیک شود.

رییس کمیسیون عمران مجلس افزود: حتی خانم صادق هم این موضوع را قبول دارند. رییس مجلس هم این الزام را پذیرفته بود و ما طرحی آماده کردیم و قرار بود اعلام وصول شود ولی ظاهرا در دیدار آقای قالیباف با آقای رییس جمهور، این موضوع از سوی آقای پزشکیان پذیرفته نمی شود.

وی ادامه داد: من خودم به آقای پزشکیان گفتم شما که به کار کارشناسی اعتقاد دارید، چرا مانع این امر می شوید؟ این موضوع را همه بخش ها اعم از دولتی و خصوصی باور دارند.

رضایی کوچی تصریح کرد: نمی دانم چه کسانی به رییس جمهور مشاوره‌ اشتباه داده‌اند. شاید فکر می کنند با این کار هزینه‌های دولت زیاد می شود و یا تمام عمر دولت چهاردهم به این موضوع می‌گذرد ولی واقعا این طور نیست. این وزارتخانه در واقع ادغام نشده بلکه تلفیق شده است و لذا شاید یک ماه برای تفکیک آن کافی باشد.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این وزارتخانه هم باید قانون برنامه جهش تولید مسکن به پیش برود، هم موضوع ترانزیت بین المللی، هم فرسودگی ناوگان هوایی و ریلی و ... پیگیری شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر 50 درصد کار عمرانی دولت و کشور توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می شود، لذا وزیر، هر چه هم توانمند، باانگیزه و موثر باشد، باز هم نمی‌تواند با این حجم کار، موفقیتی داشته باشد و اساسا نمی تواند برنامه هایی که ارائه کرده را به سرانجام برساند.

رضایی کوچی گفت: من اگر وزیر بودم برای به نتیجه رساندن برنامه‌ها، حتما طرح تفکیک وزارتخانه را پیگیری می کردم.

کدخبر: 1033789 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟