وزارت نفت و وزارت راه، سهمیه سوخت کامیونداران را به حالت سابق برگردانند

به گزارش رکنا، در پی اجرای طرح بدون کارشناسی شرکت پخش فرآورده های نفتی ، زیرمجموعه وزارت نفت حدود یک‌ هزار دستگاه کامیون به دلیل مسدود شدن کارت سوخت در جاده‌ های کشور سرگردان و بلاتکلیف مانده اند و مشخص نیست چه زمانی این مشکل حل خواهد شد.

اکبر رنجبرزاده، نماینده مردم اسدآباد

در این خصوص اکبر رنجبرزاده، نماینده مردم اسدآباد در مجلس دوازدهم که سازمان راهداری را متولی اصلی تأمین سوخت کامیونداران معرفی می‌ کرد، در گفتگو با خبرنگار رکنا اظهار داشت: این مسئولیت بر عهده سازمان راهداری است و البته سوخت مورد نیاز را هم شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی وزارت نفت تأمین می‌کند، ولی به نظر می رسد راهکاری که برای جلوگیری از قاچاق سوخت در نظر گرفته‌اند، کامیونداران را دچار مشکل کرده است لذا تا وقتی که زیرساخت مناسب فراهم نشده است، باید شرایط را به حالت قبل برگردانند.

وی در عین حال به معضل قاچاق سوخت در کشور نیز اشاره کرد و گفت: این راهکار از سوی شرکت پخش و پالایش، حتما در راستای کنترل و جلوگیری از قاچاق سوخت در کشور بوده است، زیرا می‌دانیم که برخی از کشورهای همسایه، بخشی از سوخت خودشان را از همین راه قاچاق و از طریق کشور ما تأمین می‌کنند، لذا باید برای این موضوع راهکاری درست تدبیر شود، ولی این کار نباید به ایجاد خسارت در داخل مرزها بینجامد.

رنجبرزاده تصریح کرد: برخی از کالاها فسادپذیرند و حالا با توقف کامیون‌ها در جاده‌های کشور، خسارت به مردم وارد می‌شود. این اقدام قابل دفاع نیست.

وی افزود: وزارت راه و وزارت نفت باید تا زمانی که بستر مناسب هوشمند برای جلوگیری از قاچاق سوخت فراهم نشود، شرایط را به حالت قبل بازگردانند تا مردم دچار سرگردانی نشوند. این مسئله به معیشت مردم ارتباط دارد و ما حتما موضوع را پیگیری می کنیم.

کدخبر: 1033703 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟