مشکل سوخت کامیونداران نتیجه سوء مدیریت در وزارت نفت و وزارت راه دولت سیزدهم است

به گزارش رکنا، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اجرای طرحی جدید محدودیت‌ های شدیدی برای کامیون‌ داران ایجاد کرده و باعث زمین‌ گیری گسترده کامیون‌ ها در سراسر کشور و اختلال جدی در روند حمل‌ و‌ نقل کالا شده است. رانندگان کامیون بالغ بر یک هفته است که از مسدود شدن کارت‌ های سوخت خود و عدم امکان سوخت‌ گیری در مسیرهای تعیین شده گلایه دارند و معتقدند این طرح بدون کارشناسی کافی زیرمجموعه وزارت نفت اجرا شده و به مشکلات عدیده‌ای برای آن‌ ها دامن زده است.

در پی انتشار این خبر و سرگردانی حدود یک‌ هزار دستگاه کامیون و حیرانی راننده‌ ها به دلیل مسدود شدن کارت سوخت در جاده‌ های کشور، رضا سپهوند، نماینده مردم خرم آباد در مجلس دوازدهم در گفتگو با خبرنگار رکنا اظهار داشت: اعمال نظرهای سلیقه ای که در پی صرفه‌ جویی در حوزه انرژی است، نمی تواند مشکل قاچاق سوخت را در کشور حل کند بلکه تنها بر مجموعه مشکلات می افزاید.

رضا سپهوند، نماینده مردم خرم آباد در مجلس دوازدهم

وی ضمن انتقاد به متولیان این امر در مجموعه های وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی ، تصریح کرد: این ها نشان دهنده سوء مدیریت در انتهای دولت سیزدهم است و شروع کار را برای دولت چهاردهم با چالش مواجه می‌ کند.

نماینده مردم خرم آباد افزود: آقایان می توانستند با مطالعات کارشناسی، سامانه های هوشمند را طراحی کنند و با فراهم آوردن زیرساخت مناسب و مطمئن، در صدد جلوگیری از قاچاق سوخت باشند.

سپهوند ضمن تأکید بر پیگیری این موضوع توسط کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما تا به حال در حمل و نقل ریلی و جاده ای با مشکلی مواجه نبودیم. این اقدامات می تواند اعتراضات کامیونداران را فراهم کند و از سوی دیگر بر روند نقل و انتقال کالا تأثیرات منفی بگذارد که در نهایت تاوان آن را باز هم مردم می دهند.

وی یادآور شد: ما حتما موضوع را پیگیری می کنیم. نباید چنین اتفاقاتی تکرار شوند.

کدخبر: 1033640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟