جوابیه شرکت آرین پارس موتور به گزارش رکنا درباره افزایش قیمت لاماری

به گزارش رکنا، پس از انتشار گزارش رکنا با عنوان "شرکت آرین موتور بدون مجوز لاماری را 242 میلیون تومان گران کرد!" در تاریخ 1403/05/30، شرکت آرین پارس موتور طی جوابیه به رکنا، توضیحاتی را عنوان کرده است که در ادامه می آید:

جوابیه شرکت آرین پارس موتور

جناب آقای ابراهیمی

مدیرعامل محترم خبرگزاری رکنا

با درود و احترام؛

عطف به درج خبر با کد 1031733 با عنوان افزایش قیمت بدون مجوز محصول لاماری ایما توسط شرکت آرین پارس موتور در سایت آن رسانه در تاریخ ٣٠ مرداد ١۴٠٣، با توجه به غیر واقعی و گمراه کننده بودن برخی مطالب مندرج در متن این خبر، به منظور رفع ابهام در خصوص این موضوع، جوابیه به شرح ذیل جهت انتشار در موقعیت مشابه خبر اولیه ارسال می‌گردد:

1-تهدید مشتریان توسط شرکت در خصوص سوخت شدن سهمیه ایشان در صورت عدم تکمیل وجه با مبلغ اعلامی در دعوتنامه، کذب است. در متن دعوتنامه ارسالی برای تمامی مشتریان به وضوح تصریح شده است که مشتریان می توانند در صورت عدم تمایل به تکمیل وجه تا زمان اعلام رسمی قیمت توسط مراجع ذیصلاح، از واریز وجه خودداری نمایند و در این صورت مطابق آیین‌نامه قانون حمایت از مصرف‌کننده صرفاً نوبت ایشان به زمان بعد تر و پس از تکمیل وجه موکول می‌شود.

لازم به توضیح است که در ماده 7 الزامات مربوط به آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، مصوب هیئت وزیران عنوان شده است: "با استناد به تبصره 2 ماده(7) درصورتیکه مصرف‌کننده ظرف 15 روز کاری پس از ابلاغ دعوتنامه کتبی عرضه‌کننده، نسبت به تسویه حساب خودرو موضوع قرارداد، اقدام ننماید عرضه‌کننده می‌تواند خودرو را به سایر متقاضیان تحویل و نوبت مصرف‌کننده را به موعد دیگری که نحوه تعیین آن در قرارداد مشخص شده، موکول نماید"

2-با توجه به این که مبالغ درخواستی برای تکمیل وجه عیناً بر اساس مستندات ارائه شده به سازمان حمایت محاسبه شده و این مستندات تاکنون از طرف آن سازمان رد نشده است، شرکت با فرا رسیدن موعد تحویل خودروها و برای اجتناب از ورود به تأخیر در تحویل خودروها، بر مبنای همان محاسبات دعوتنامه تکمیل وجه را برای مشتریان صادر کرده است تا در صورتی که مشتریان مایل به دریافت خودروی خود بدون تأخیر باشند، این امکان با تکمیل وجه در زمان مقرر میسر گردد.

3-شرکت در متن دعوتنامه همچنین تصریح نموده است در صورتی که قیمت ابلاغی نهایی از سوی وزارت صمت کمتر از قیمت پرداختی مشتری باشد، شرکت مبلغ مازاد را به مشتریان عودت خواهد داد.

4-دعوتنامه‌ها بر اساس تاریخ قرارداد مشتریان و با لحاظ سودهای متعلقه به آن محاسبه شده و قیمت پایه کلیه تعهدات یکسان است. دلیل تفاوت اندک در مبالغ تکمیل وجه مشتریان مختلف، محاسبه سود مشارکت مبالغ پیش پرداخت است که توسط مشتریان در تاریخ های متفاوت پرداخت شده است.

5-آخرین افزایش قیمت شرکت آرین پارس موتور برای محصول لاماری ایما در تیرماه 1402 بوده است. در یک سال گذشته با توجه به افزایش هزینه های دیون دولتی در سال جاری شامل تعرفه واردات قطعات منفصله به میزان 12%، مالیات ارزش افزوده به میزان 1% و افزایش تعداد گواهی اسقاط خودروی فرسوده برای هر دستگاه تولیدی به تقریباً 6 برابر سال گذشته، افزایش قابل توجه بهای مواد و قطعاتی که از داخل کشور تأمین می شوند، و افزایش حقوق و دستمزد و هزینه های تولید، عرضه خودرو با قیمت سال گذشته عملاً امکان پذیر نبوده و لذا شرکت در ابتدای سال جاری درخواست تأیید قیمت جدید را به همراه مستندات مربوطه به مراجع ذیصلاح ارائه نموده است.

در پایان ضمن سپاس خاطرنشان می‌شود که از رسانه وزین و معتبری چون خبرگزاری رکنا انتظار می‌رود تا بررسی دقیق و صحت سنجی چنین مواردی پیش از انتشار، از طریق برقراری تماس با مسئولین مربوطه در شرکت آرین پارس موتور انجام و سپس  اطلاع‌رسانی صورت گیرد.                                                              

                                                                                                                      روابط عمومی شرکت آرین پارس موتور

جوابیه شرکت آرین پارس موتور

کدخبر: 1032218 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟