تانکرهای ایرانی در افغانستان آواره مانده اند / دو ماه بلاتکلیفی در دل بیابان!

به گزارش رکنا، طبق گفته رانندگان ایرانی بیش از 400 تانکر که حامل گازوئیل صادراتی عراق به افغانستان است حدود دو ماه است که در خاک افغانستان به دلیل عدم پذیرش بار از سوی مقام های حکومت افغانستان معطل مانده اند. رانندگان از بلاتکلیفی خسته شده اند و خواستار حل این مشکل از سوی مسئولین داخل کشور هستند.

رانندگان می گویند: نه به ما می گویند بار را خالی کنید و نه می گویند خالی نمی کنیم. تکلیف ما مشخص نیست. ما از عراق گازوئیل را بارگیری کردیم و نمی دانیم بین صاحب کالا و گمرک افغانستان چه اتفاقی افتاده است که ما را معطل نگه داشته اند؟

سیدجلال موسوی ، نایب رئیس کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور درخصوص مشکل رانندگان تانکر ایرانی به خبرنگار رکنا گفت: رانندگان تانکرها هنوز بعد از حدود دو ماه بلاتکلیف هستند.

نایب رئیس کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور در ادامه با بیان اینکه فقط تکلیف 9 تانکر روشن شده است، گفت: قرار است روز یکشنبه هفته آینده از طرف وزارت کشور بیایند تا تصمیم گیری کنند.

گفتنی است، کالایی که در کشور افغانستان متوقف است کالای ترانزیتی گازوئیل است که از کشور عراق بارگیری و توسط تاجر افغان خریداری شده است و هم اکنون به دلیل عدم کیفیت و استاندارد لازم در خاک افغانستان متوقف مانده است و طبق گفته مسئولان کشور، موضوع در حال بررسی است.

تانکرهای ایرانی اکنون در گذرگاه مرزی ماهیرود در شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی معطل مانده‌اند.

کدخبر: 1027610 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟