عرضه سیمان بیشتر از تقاضا است! / دلال ها و احتمال قاچاق نمی‌گذارد سیمان به مصرف‌کننده برسد

 فرشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه‌سازان با اشاره به وضعیت بازار سیمان به خبرنگار رکنا گفت: سیمان به صورت گسترده در حال عرضه است اما ما کف بازار سیمان نمی‌بینیم و مشخص نیست این کالای راهبردی دست چه کسانی می‌رود به نظر می رسد که باید رد این ناپدید شدن سیمان را در قاچاق سیمان به کشورهای همسایه یا احتکار آن به دلیل بلاتکلیفی شرایط اقتصادی این روزها و نامشخص بودن نرخ ارز و قیمت های داخلی در میان تحولات سیاسی جستجو کرد. در هر دو صورت ضربه این ماجرا به کشور موقعیت جدی را ایجاد می کند که نیاز است نهادهای نظارتی برای ساماندهی و جلوگیری از این وضعیت ورود پیدا کنند.

این مقام صنفی در توضیحات تکمیلی تاکید کرد: کارخانه سیمان به ما لیست خرده‌ فروشی‌های که سیمان آن‌ها را به طور کامل تامین کرده داده اما وقتی به خرده فروشی مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم سیمان ندارد.

متاسفانه سیمان به جای مصرف‌کننده دست دلال می‌رسد

وی افزود: بنابر گفته دبیر سندیکای سیمان، هم‌اکنون عمده سیمان کشور روی قیمت پایه معامله می‌شود و این یعنی عرضه بیشتر از تقاضا است اما متاسفانه سیمان به جای مصرف‌کننده دست دلال می‌رسد.

پورحاجت بیان کرد: وقتی عرضه از تقاضا بیشتر است یعنی برق متناسب با نیاز تامین شده و ادعای کسانی که می‌گویند برق باعث این نابه‌سامانی است، باطل است. مشکل کمبود برق نیست مشکل دلالی و احتمال قاچاق است.

سیمان در بورس کالا کیسه‌ای ۸۰ هزار تومان است اما ...

دبیر انجمن انبوه‌سازان گفت: در جلسه استان خوزستان که با حضور همه افراد از جمله رییس کارخانه‌های سیمان استان، مسئولان وزارت نیرو و صمت برگزار شد، مشخص شد که برق بیش از نیاز تامین شده و برق هیچ یک از صنایع سیمان قطع نشده است.

وی تاکید کرد: سیمان در بورس کالا کیسه‌ای ۸۰ هزار تومان است اما تا به من برسد قیمت بالا می‌رود، زیرا دلال در بازار فعال است ولی هیچ‌کس رسیدگی نمی‌کند.

این مقام صنفی گفت: مسئولان نظارتی از جمله وزارت صمت از دلالی سیمان با خبر هستند.

کدخبر: 1025143 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟