سخنگوی صنعت برق کشور: خاموشی برق نداریم! / پس این خاموشی های نگران کننده چیست؟!

به گزارش رکنا، در پی قطعی برق برخی مناطق، مصطفی رجبی مشهدی ، سخنگوی صنعت برق کشور در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا که چرا در پی قطعی برق جدول خاموشی ها اعلام نمی شود؟ گفت: ما اصلا خاموشی نداریم. همه تلاش صنعت برق کشور این است که تابستان را با تامین برق پایدار پشت سر بگذاریم.

مصطفی رجبی مشهدی

وی با بیان اینکه تا این لحظه رکورد 79 هزار 200 مگاواتی، رقمی با رشد 8 درصدی را پشت سر گذاشته ایم، گفت: در این شرایط حدود 6 هزار مگاوات به میزان مصرف برق کشور افزوده شد که بیش از میزان رشد متعارف است اما خوشبختانه شبکه سراسری برق پایدار است و حوادث مقطعی پاره شدن زنجیره مقره و فیوز سوزی در ترانسفورماتورها به سرعت برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه بروز این حوادث در صنعت برق متعارف است و در فصل های دیگر هم اتفاق می افتد، گفت: در تابستان تجهیزات برق ظرفیت ذخیره را ندارند و به محض آسیب امکان تامین برق از سایر مسیرها سخت تر می شود.

وی با بیان اینکه تلاش همه همکاران ما در بخش نیروگاهی، انتقال و توزیع، تامین بیشترین میزان برق پایدار برای کشور است، ضمن قدردانی از مشترکان برق گفت: علیرغم هوای گرم مصرف برق 40 درصد مشترکان نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش یافته است و مشمول پاداش صرفه جویی شدند و قبض برق حدود 12 درصد مشترکان رایگان شده است. همچنین امسال در بخش پویش با انرژی، جوایز نفیسی پیش بینی شده که در دور اول شامل 15 دستگاه خودرو و جوایز نقدی و غیر نقدی نفیس است که هم اکنون با احراز هویت مشترکان در مرحله اهدا قرار دارد.

سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه هفته پیش رو بسیار هفته گرمی است، گفت: ضمن تشکر از مشترکان عمده برق خصوصا مشترکان صنعتی که جهت مدیریت مصرف با صنعت برق همکاری می کنند تا امکان تامین برق پایدار برای سایر مشترکان فراهم شود، لازم است هفته آینده مردم صرفه جویی بیشتری داشته باشند و از وسایل برقی پرمصرف خصوصا در ساعات اوج بار استفاده نکنند تا بتوانیم شرایط را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار رکنا مبنی بر خبر افزوده شدن نیروگاه های جدید به شبکه سراسری برق کشور گفت: هفته آینده نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F سهند که در شمال غرب کشور واقع است، به شبکه سراسری متصل خواهد شد. ظرفیت تولید برق این نیروگاه 107 مگاوات است و وضعیت بسیار مطلوبی دارد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه نیروگاه ری به زودی در مدار تولید قرار خواهد گرفت، گفت: دو نیروگاه بخار رودشور و فاز بخار نیروگاه دالاهو نیز در دستور کار قرار دارند و تا یک ماه آینده به شبکه سراسری متصل خواهند شد.

کدخبر: 1024478 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل
آیا این خبر مفید بود؟