احتکار در بازار سیمان تایید شد/ صنایع مسائل خود را پشت برق پنهان کرده‌اند / هم‌ اکنون در کف بازار خوزستان سیمان وجود ندارد

به گزارش رکنا، فرشید پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به مسائل صنعت سیمان و تاثیر بر ساخت و ساز گفت: منطبق بر آمار تامین برق و عرضه سیمان در بورس کالا ، سیمان به وفور وجود دارد اما مشخص نیست از بورس کالا تا مصرف‌کننده نهایی سیمان چه می‌شود.

وی افزود: هم‌ اکنون در کف بازار خوزستان سیمان وجود ندارد، در حالیکه عرضه در بورس کالا بیشتر از تقاضا است و احتمال دارد، سوداگری و دلالی از بورس کالا تا مصرف کننده نهایی سیمان را احتکار کرده باشد.

پورحاجت بیان کرد: در جلسه‌ای که صبح امروز داشتیم، متوجه شدیم که صنعت برق مسئله‌ای در تامین متناسب با نیاز کارخانه‌ها ندارد اما اینکه سیمان تولید شده کجا می‌رود، آیا صادر می‌شود، یا احتکار نمی‌دانم اما آنچه می‌دانم اینکه در خوزستان سیمان کف بازار نیست.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان تاکید کرد: نهادهای نظارتی و وزارت صمت کجا هستند، دستگاه‌های مربوطه باید ورود کنند و مسئله را حل کنند.

این مقام صنفی گفت: به نظر می‌رسد، مسئولان و صاحبان صنایع می‌خواهند، همه چیز را پشت برق پنهان کنند، درحالیکه طبق قانون مکلف به نیروگاه سازی هستند.

کدخبر: 1023883 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟