مصرف برق کشور نصاب سال قبل را شکست / دمای بالای 50 درجه در 8 شهر خوزستان

به گزارش رکنا، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور گفت: در روز 29 خرداد و در ساعت‌های اوج مصرف روز نصاب جدید 73 هزارو 565 مگاوات تقاضای مصرف برق در کشور ثبت شد که مشابه این مقدار مصرف در 15 مرداد سال 1402 به میزان 73 هزارو 463 مگاوات بود .

رجبی مشهدی اعلام کرد : این میزان تقاضا برای روزهای انتهایی بهار رشد فزاینده 12 درصدی را نشان میدهد و نصاب‌های جدیدی که با فاصله زمانی کم ثبت می‌شود نشان می‌دهد که مصرف برق در کشور بالاست و امیدواریم در روزهای آتی که تابستان و گرمای شدید رسما آغاز خواهد شد، شاهد همکاری و مشارکت هموطنان در کاهش مصرف برق باشیم.

رجبی مشهدی در پایان با تاکید بر اینکه شبکه برق کشور پایدار است و مشکلی در تامین برق هموطنان وجود ندارد از مردم درخواست کرد به مصرف برق خود توجه بیشتری داشته باشند تا امکان تامین برق پایدار برای همه هموطنان فراهم شود .

سخنگوی صنعت برق از تمامی هم‌وطنان درخواست کرد با شرکت در پویش با‌انرژی از جوایز ارزنده مدیریت مصرف برق که شامل سیصد خودرو و میلیون‌ها جایزه ارزشمند‌، لوازم خانگی و دیجیتال و ... است بهره مند شوند .

دمای بالای ٥٠ درجه در 8 شهر خوزستان

مصطفی رجبی مشهدی افزود: فرا رسیدن گرمای زودرس که در بسیاری از شهرهای کشور قبل از نیمه خرداد آغاز شده است، موید این است که تابستان بسیار زودتر از آنچه تصور می شد از راه رسیده است.

وی با اشاره به این که دمای ٥١.٢ درجه گتوند، ٥١.١ درجه اهواز، ٥٠.٢ درجه امیدیه و ٥٠ درجه بستان، شوش، شوشتر، آبادان و دزفول نشانگر شرایط سخت چه برای تامین برق در این منطقه و شرایط زندگی مردم در تابستان پیش رو است؛ تاکید کرد که گذر از  این شرایط یقینا با همراهی مردم عزیز با صنعت برق در اجرای برنامه های سراسری مدیریت مصرف برق میسر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توانیر در همین زمینه اضافه کرد: به همین منظور وزارت نیرو امسال علاوه بر پرداخت پاداش به مشترکان کم مصرف که تا رایگان شدن قبض برق را نیز شامل خواهد شد، پویش با‌انرژی را طراحی کرده که عموم مردم می‌توانند با مشارکت در این طرح علاوه بر کاهش مصرف برق خود، از جوایز ارزنده آن از قبیل ٣٠٠ دستگاه خودرو داخلی، لوازم خانگی، لوازم دیجیتال و... بهره مند شوند.

کدخبر: 1009931 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟