سازمان تأمین‌اجتماعی ماهانه ۵۰ هزار میلیارد تومان بابت مستمری، حقوق و هزینه‌های درمان بیمه‌شدگان می پردازد

به گزارش رکنا ، از سازمان تامین اجتماعی سید صولت مرتضوی در سومین نشست هم‌اندیشی شورای راهبردی شرکای اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی که در محل سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، افزود : علاج وضع اقتصادی و معیشتی باید در دو جهت باشد؛ یکی افزایش متناسب درآمد و دیگری مهار تورم. اگر این دو محقق نشود قطعا به جهش تولید هم نخواهیم رسید. اگر ما تصمیم بگیریم برای رضای خدا کار کنیم خیر دنیا و آخرت برای ما خواهد بود.

وی ضمن تقدیر از اقدامات سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲، به مفهوم مشارکت مردمی در شعار سال و اصل سه‌جانبه‌گرایی در تأمین‌اجتماعی اشاره کرده و گفت : این سازمان از مصادیق کامل موضوع مشارکت اجتماعی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین بر ضرورت استمرار حرکت تحولی تأمین‌اجتماعی در سال جدید و افزایش تلاش‌ها برای تحقق این هدف راهبردی و ارائه هر چه بهتر خدمات به بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی تأکید کرد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ مجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی توانست به سلامت و عافیت از مشکلات و چالش‌ها عبور کند. این‌که یک مجموعه‌ای که اساسا اموراتش با درآمدها می‌چرخد و هزینه‌های آن هم بسیار سنگین است، بتواند با کمترین چالش‌ها یک سال را سپری کند جای شکرگزاری از خداوی ادامه داد.

پرداخت ماهانه ۵۰ هزار میلیارد تومان بابت مستمری

وی با اشاره به اینکه پرداخت ماهانه ۵۰ هزار میلیارد تومان بابت مستمری، حقوق و هزینه‌های درمان بیمه‌شدگان کار بسیار سنگینی است، گفت: در سال گذشته در زمینه ساماندهی شرکت‌ها نیز بسیاری از شرکت‌ها از زیاندهی خارج شدند و وضعیت بسیاری از شرکت‌ها بهبود یافت.

مرتضوی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به‌عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از مجموعه وزارت‌خانه‌هایی که مخاطب اصلی فرمان رهبر انقلاب است، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و یکی از واحدهایی که به‌صورت ویژه در این زمینه نقش دارد نیز سازمان تأمین‌اجتماعی است و این سازمان از مصادیق کامل امر مشارکت اجتماعی است. این مقوله سه‌جانبه‌گرایی در اداره این سازمان نیز مصداق مشارکت همگانی است که باید بتوانیم این مشارکت را به‌صورت واقعی و با یک تعریف جامع، عملیاتی‌تر کنیم.

 

کدخبر: 987004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟