بهزیستی خدمات روانشناختی اجتماعی به آسیب دیدگان حادثه حرم شاهچراغ (ع) ارائه می دهد

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، معصومه توکلی، افزود: تیم های محب که متشکل از روانشناسان و مشاوران آموزش‌دیده و متخصص است با هدف کاهش رنج و آلام آسیب‌دیدگان در حوادث و بلایای طبیعی و انسان‌ساز، آماده ارائه خدمات روانشناختی به افراد متاثر از حوادث و بلایا هستند؛ در این راستا تیم محب استان فارس به بیمارستان‌های محل بستری مصدومان اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: هر گاه حادثه ای رخ می‌دهد، به جز خود حادثه عواملی مانند استرس، نگرانی و اختلال اضطراب بعد از حادثه برای آسیب دیدگان به وجود می‌آید که تیم های محب متشکل از متخصص روانشناس و مشاوره تلاش می کنند این آسیب ها را کاهش دهند.

توکلی یادآور شد: این خدمات در صورت برطرف شدن برخی جنبه های حادثه از امروز به آسیب دیدگان ارائه خواهد شد اما به هر حال تیم متخصص در بیمارستان ها حضور پیدا کرده و اعلام آمادگی کرده اند.

یک عامل تکفیری عصر روز یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.

در این حادثه تا کنون ۲ نفر شهید و هفت نفر(۵ نفر مجروح و ۲ نفر مصدوم) مجروح یا مصدوم شده اند که همه آنها به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار دارند.

یک نفر عامل این حادثه تروریستی با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.

حرم شاهچراغ(ع) روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. عاملان این اقدام تروریستی یک ماه گذشته اعدام شدند.

طرح «محب» که از سوی دفتر مشاوره بهزیستی طراحی شده است به ارائه خدمات آموزشی، روان شناختی و اجتماعی به افرادی که در اثر وقوع بلایای طبیعی یا انسان ساخت آسیب دیده‌اند، می‌پردازد. اطلاع رسانی و آموزش‌های حوزه سلامت روان در محله‌ها برای آشنایی با بحران‌های احتمالی و نحوه مواجهه و برخورد با عوارض آن از اقدامات اجتماع محور این برنامه است.

پس از بروز حادثه یا بحران، کارشناسان مربوطه شامل روان‌شناس یا مددکار اجتماعی با مراجعه به محل حادثه، ابتدا غربالگری انجام می‌دهند و متناسب با آن، فرد را برای دریافت خدمات تخصصی روان شناختی و یا مددکاری اجتماعی به یکی از مراکز مشاوره ارجاع می‌دهند تا بتوانند مشاوره و خدمات مددکاری دریافت کنند.

کدخبر: 919404 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟