نشست تخصصی روایت قتل ناصرالدین‌شاه در کاخ گلستان برگزار می‌شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، آفرین امامی با اعلام این مطلب عنوان کرد: در این نشست با حضور کارشناسان فرهنگی و میراثی به همراه پژوهشگران تاریخ به اهمیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در دو سده گذشته و مجموعه کتیبه‌های این آستان پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به مجموعه کتیبه‌های مقبره ناصرالدین شاه و چگونگی تدوین کتاب کتیبه‌های آستان حضرت عبدالعظیم تصریح کرد: اهمیت کتیبه‌های مقبره ناصرالدین شاه به عنوان مهمترین نمونه و شاهکار قطاعی سازی عصر قاجار و شخص "مهدی شریف شیرازی" نیز در این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد.

امامی با اشاره به روایت قتل ناصرالدین شاه با نگاهی به کتاب روایت قتل پادشاه یا گزارش‌هایی از واقعه قتل که در این نشست به آن پرداخته خواهد شد، افزود: پرداختن به اهمیت انتقال کتیبه‌ها از آستان حضرت عبدالعظیم (ع) به مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از دیگر محورهای این نشست خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست از آثار و نفایس به نمایش درآمده در نمایشگاه کتیبه‌های مقبره ناصرالدین‌شاه به همراه تصاویر جدید و کمتر دیده شده از مراسم تشییع ناصرالدین شاه محفوظ در آلبوم خانه مجموعه میراث جهان کاخ گلستان ؛ گزارش پژوهشی ارائه می‌شود.

گفتنی است، نشست علمی و پژوهشی روایت قتل ناصرالدین‌شاه که برای حضور علاقه‌مندان نیز آزاد خواهد بود، در تاریخ دوشنبه دوم مرداد در موزه مردم شناسی کاخ ابیض مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان برگزار می‌شود.

کدخبر: 912256 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟