خانه اندیشمندان علوم انسانی پلمب نشده است/ می گویند نمایندگان زاکانی هستیم،بدون حکم  قفل ها را تغییر دادند، نشستند که تخلیه کنیم!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در اخبار مطرح شد که خانه اندیشمندان علوم انسانی توسط ماموران شهرداری تهران پلمب شد. کیومرث بشیریه- معاون پیشتیبانی خانه اندیشمندان علوم انسانی در گفت و گو با رکنا در مورد جزئیات ماجرا چنین گفت: خانه اندیشمندان علوم انسانی پلمب نشده است.این ساختمان سال 1393 قرارداد حبس مطلق با سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران می بندد و این ملک را خانه اندیشمندان به طور کلی در اختیار می گیرد. یعنی ساختمان اول، تالار فردوسی و حتی پارک هم در قرارداد ذکر شده است.

وی افزود: دیروز صادقی، مدیر کل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به خانه اندیشمندان علوم انسانی مراجعه کرد و بیان داشت که این ملک را می خواهم. تخلیه کرده و بروید. ما گفتیم این سخن شما معنا ندارد. به چه دلیل باید ساختمان را تخلیه کرده و برویم. ما قراردادی داریم که همچنان پابرجاست و اگر شما قصد تخلیه ساختمان را دارید با حکم تخلیه وارد شوید که چنین حکمی در اختیار نداشتند.

بشیریه در ادامه گفت: از صادقی پرسیدیم که چه کسی شما را مامور تخلیه این ساختمان کرده است . پاسخ شنیدیم :" دستور کتبی ندارم ولی شفاها  به من گفته اند که بیایم و این ساختمان را تخلیه کنم. من نماینده شهردار برای تخلیه این ساختمان هستم"

معاون پیشتیبانی خانه اندیشمندان علوم انسانی بیان داشت: در مرحله اول نگهبانان ساختمان را عوض کردند. سپس چند نیروی سد معبر شهرداری وارد ساختمان شدند آنهم در حالیکه در مجموعه برنامه در حال اجرا بود. بنده پشت میزم در حال کار بودم که یکی از این نیروهای سد معبر وارد اتاقم شد و تاکید کرد که سریع وسایل شخصی را برداشته و اتاق را ترک کنم چون قصد پلمب در را دارد و همزمان قفل اتاق ها را تغییر دادند. وقتی با این شرایط مواجه شدیم، دیشب، ساختمان را تخلیه نکردیم. ساعت هفت صبح، مجددا وارد ساختمان شدند. هر چقدر به این افراد توضیح دادیم که ما قرارداد داریم و شما باید به ما حکم تخلیه نشان دهید، سودی نداشت. صادقی اینبار به ما گفت که نماینده علی زاکانی- شهردار تهران است و از این به بعد رئیس این ساختمان من هستم. باز ما تاکید کردم حکم ریاست و تخلیه خود را نشان دهید باز حکمی در اختیارشان نبود.

کیومرث بشیریه در ادامه تاکید داشت: از صبح امروز، صادقی به همراه تعدادی از نیروهای خدماتی شهرداری در ساختمان حضور یافته و در حالیکه ما مشغول کارهای خود هستیم آنها نیز در مجموعه حضور دارند.

 

کدخبر: 906700 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟