در وقت طلایی قرار داریم، نهایت این وقت پایان سال است/ 1402 با این بودجه سال بحران بزرگ اقتصادی است

احمد علیرضا بیگی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا با اشاره به قیمت ارز و وضعیت اقتصادی کشور و لزوم رفع هرچه سریع تر مشکلات مردم توسط دولت، تصریح کرد: ورود آقای رییسی به حوزه کارهای اجرایی به نظر می رسد بدون پشتوانه برنامه ای در حوزه مسائل اجرایی بود زیرا اگر غیر از این بود ما قطعا شاهد مختصر آثار بهبود وضعیتی می توانستیم باشیم.

روحانی سرمایه اعتماد مردم به تصمیمات اقتصادی دولت را از بین برد

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ثروت قابل توجهی به واسطه اعتماد مردم به دولت در زمان ریاست جمهوری آقای روحانی وارد بازار سرمایه شد و در ادامه این اعتماد با پاسخ درستی مواجه نشد، بیان داشت: در آن زمان بیش از 400 هزار میلیارد تومان وارد بازار سرمایه شد و با پاسخ درستی روبرو نشد به همین دلیل اکنون شاهد این هستیم که وقتی آقای اوجی، وزیر نفت از مردم می خواهد تا به علت کمبود انرژی و سرمای زمستان در مصرف گاز صرفه جویی کنند با پاسخ مثبتی روبه رو نمی شود.

بیگی ادامه داد: ما اگر همان زمان این رقم  400 هزار میلیارد تومان را در صنعت گاز و نفت و معادن کشور سرمایه گذاری می کردیم قطعا هم باعث تامین نیازهای انرژی در کشور می شد و هم سود قابل توجهی متوجه مردم می شد و سرمایه های کشور به هدر نمی رفت.

سرمایه مردم در بورس نسوخت بلکه وارد حساب حدود 20 شرکت و مجموعه اقتصادی شد

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه این روند باعث یک اعتماد سوزی در بین مردم شد، اظهار کرد: دولت بعد از این اتفاق به راحتی به مردم گفت که سرمایه شما سوخت و به باد رفت در حالیکه ما می دانیم تمامی این رقم وارد حساب حدود 20 شرکت و مجموعه اقتصادی مشخص شد.

طرح مولد سازی دولت با بی اعتمادی که از قبل ایجاد شد شکست خورده است

این کارشناس امنیت ملی تاکید کرد: دولت آقای رییسی به عنوان بخشی از حاکمیت نه تنها تلاشی برای بازگرداندن این اعتماد در بین آحاد مختلف مردم انجام نداد بلکه در طرح هایی مانند مولدسازی یا طرح های دیگر باز هم اراده ای به جلب رضایت مردم و یا میدان دادن به مردم برای درگیر شدن در طرح های اقتصادی صورت نپذیرفت.

روحانی کلید حل مشکلات اقتصادی را ارتباط با غرب می دانست، رئیسی با ارتباط با شرق

وی یادآور شد: تجربه ما از دولت قبلی این بود که کلید حل تمامی مشکلات اقتصادی را در سبد ارتباط با غرب گذاشته بود. دولت آقای رییسی هم درست در نقطه مقابل عمل می کند و کلید حل تمامی مشکلات را در سبد تعامل با شرق نهاده است و این دقیقا ادامه راه دولت قبلی است در حالیکه نظام بین الملل نیازند روابط متوازن است.

تا اعتماد مردمی ایجاد نشود جهان ما را باور نمی کند

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سیاست روابط بین الملل در جمهوری اسلامی ایران بر پایه سیاست کلی "نه شرقی، نه غربی" بنا نهاده شده است، بیان داشت: ما اگر به دنبال ارتباط با جهان هستیم باید ابتدا تکلیف خود را با مردم روشن کنیم زیرا بدون مردم اگر وارد هر ارتباط بین المللی بشویم طرف های ما به دلیل نداشتن پشتوانه مردمی به ما بی اعتنایی خواهند کرد یا دست برتر را در مذاکره با خواهند داشت.

بیگی با اشاره به اینکه در رابطه با شرق و غرب ما باید تکلیف خود را ابتدا با مردم روشن کنیم، گفت: متاسفانه سیاستمداران ما حتی تمایل ندارند این مساله را تشخیص بدهند زیرا اگر به دنبال تشخیص یا حل مساله بودند به دنبال کسب یک داده کمی و اطلاعات دقیق از آرا و نظرات مردم بودند و با استناد به مراسمات و راهپیمایی ها در مورد نظر مردم قضاوت و سلیقه سیاسی آنها را حدس نمی زدند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه ما در طول 40 سال گذشته با تکیه بر توان و قدرت مردم توانستیم پاسخ یاوه گویی های بیگانگان را بدهیم و از مسایلی مانند جنگ و تحریم و تهدید عبور کردیم، عنوان کرد: مجموع این اتفاقات باعث می شود تا نظام بین الملل نیز با ما رفتار مناسبی نداشته باشد و تصمیمات سیاسی دولت ها را بدون پشتوانه مردمی تلقی کند.

خودمان را از مشارکت مردم محروم کرده ایم

وی افزود: این وضعیت که محبوبیت و مقبولیت دولت در آن مورد سوال است، در اعتماد نظام بین الملل نسبت به ما نیز خدشه وارد می کند و ما خودمان را از مشارکت مردم محروم کرده ایم و اکنون نیز راه برون رفت از این مساله بازگشت به نقطه ای است که از همان نقطه دچار اشتباه شده ایم.

وقت طلایی ما تا زمانیست که آفتاب سال 1402 بر اقلیم ایران می تابد

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تغییر وزرا شاید راه حل باشد که قانون برای ما پیش بینی کرده است، تصریح کرد: قانون اساسی و ظرفیت های آن به ما این امکان را می دهد.حتی می تواند پاسخ مناسبی به اعتراضات مردم باشد و این پیام را به مردم بدهیم که صدای اعتراضات شما را شنیدیم و درصدد حل مشکلات هستیم.این باعث می شود تا آرامش به فضای سیاسی اجتماعی کشور بازگردد و اصلاحات بعدی در حوزه های اقتصادی با همراهی مردم به راحتی انجام گیرد و التهاب از جامعه کاسته شود .

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما هر اقدامی جز توسل به استحکام ملی و انسجام ملی انجام دهیم اقدامی غیرموثر و محکوم به شکست است، بیان کرد: ما در یک وقت طلایی و اصطلاحا گلدن تایمی قرار داریم که اگر این وقت طلایی را از دست بدهیم چه بسا در آن زمان چاره جویی بسیار سخت خواهد بود.

وی معتقد است: این وقت طلایی تا زمانیست که آفتاب سال 1402 بر اقلیم ایران می تابد و قانون بودجه سال آینده که متکی بر درآمدهای نفتی است آثار و تبعات خود را بر اقتصاد ایران نگذاشته است در غیر اینصورت شاهد بحران های بزرگ اقتصادی در کشور خواهیم بود.

کدخبر: 871442 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟