کرونا باکتری است !؟ +  صوت
حجم ویدیو: 36.15M | مدت زمان ویدیو: 00:04:56

کرونا باکتری است؟ این سوالی است که این روزها با منتشر شدن یک خبر در شبکه های اجتماعی ،ذهن مردم را درگیر کرده است. کرونا نشانه ای از باکتری بودن دارد؟ کرونا با قرص و دارو درمان می شود و نیازی به واکسن ندارد زیرا باکتری است؟ تحقیقات جهانی نشان داده است که کرونا باکتری است یا ویروس؟ این سوالاتی است که با دکتر بابک منصور افشار- متخصص مغز و اعصاب بیمارستان مسیح دانشوری که از روزهای اول شیوع کرونا درایران تا امروز با این بیماران همراه بوده و برای درمان آنها تلاش کرده است به پرسش و پاسخ نشستیم و اینچنین پاسخ گرفتیم که درادامه می خوانید: کرونا قطعا ویروس است.

دکتر بابک منصور افشار در مورد فرق های ویروس و باکتری به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت : باکتری موجودی است که می تواند مستقل تولید مثل کند و برای تولید مثل خود نیازی به ارگارسیم دیگری ندارد ولی ویروس باید ژن خود را وارد یک سلول میزبان که می تواند انسان یا حیوان باشد بکند و ژنوم خود را تزریق کند و از طریق اتصالی که بین سلول ها ایجاد می شود تکثیر می شود. ویروس نیازمند یک موجود زنده دیگر است ولی باکتری میتواند به تنهایی تکثیر شود.

دکتر بابک منصور افشار در خصوص اینکه آیا نشانه ای از باکتری بودن کرونا در تمام این ماه ها که در بیمارستان مسیح دانشوری با بیماران کرونایی مواجه بودند دیده شده است یا خیر تاکید داشت: کرونا قطعا ویروس است. کرونا ویروس جدیدی نیست. بیش از 50 سال است که دنیا با این ویروس مواجه است. ورژن 19 کرونا بیماری زایی بیشتری دارد و به طور دائم هم در حال جهش است. مسلما آینده ویروس کرونا شبیه آنفولانزا خواهد بود.یعنی جهش ژنی خواهد دارد و هر سال باید واکسن های جدید برای این ویروس ساخته شود و از حالت پاندومی به حالت اپیدمی تبدیل می شود. کرونا قطعا ویروس است با میکروسکوپ الکترونی دیده شده ، حتی شکل آن کشیده شده است و اثبات شده است که ویروس است و در ویروس بودن آن هیچ شکی نیست.

 

 

 

کدخبر: 710773 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟