معتمدیان: شکاف در توزیع امکانات استان تهران کاهش می‌یابد

به گزارش رکنا، محمد صادق معتمدیان پیش از ظهر سه‌شنبه ؛ اول آبان ۱۴۰۳ در مراسم معارفه خود به عنوان استاندار جدید و تودیع فخاریان به عنوان استاندار پیشین تهران در وزارت کشور، اظهار کرد: حضورهای میدانی در شهرستان‌های استان در اولویت ما خواهد بود. توسعه متوازن در استان دنبال خواهد شد تا امکانات عادلانه توزیع شود و شکاف در توزیع امکانات در استان کاهش یابد. به مناطق کم برخوردار اهمیت می‌دهیم.

وی ادامه داد: دنبال بهبود شاخص‌های استان تهران هستیم تا عقب ماندگی‌ها جبران شود. ۱۴۵۰ طرح ناتمام در استان وجود دارد که دنبال تکمیل آن‌ها خواهیم بود. وضعیت مناسبی در زمینه شاخص‌های درمانی و بهداشتی در استان نداریم و باید تلاش شود تا ۲۶ طرح در این زمینه تکمیل شود. چالش‌های آبی استان  را باید حل و طرح‌های نیمه تمام آبی را تکیمل کنیم. باید مشکلات دیگر استان از جمله حمل و نقل عمومی، ترافیک، فاضلاب، حاشیه‌نشینی را با استفاده از ظرفیت نخبگان استان حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ۱۹ برابر میانگین کشوری، در استان تهران تراکم جمعیت داریم. اتباع و جمعیت شناور هم وجود دارند و زیرساخت‌های ما تناسبی با این جمعیت ندارد. باید شهرک‌های صنعتی را براساس مسیر قانونی به شهرک‌های خصوصی تبدیل کنیم و نظارت دولت را بر آن‌ها افزایش دهیم. آمار دقیقی از میزان جمعیت کار این شهرک‌ها نداریم. شهرک‌های صنعتی باید ساماندهی شوند. باید به صنایع دانش بنیان توجه کنیم. در بخش کشاورزی هم باید از ظرفیت‌های دانش‌بنیانی استفاده کنیم. باید ۲.۵ تا ۳ میلیون جمعیت اتباع که حدود ۴۰ درصد آن‌ها غیرمجاز هستند، ساماندهی شوند. غیرمجازها  باید طرد شده و سایرین ساماندهی شوند.

استاندار جدید تهران خاطرنشان کرد: استان تهران نیروی متخصص و نخبه و مراکز علمی متنوعی دارد و ما از نیروی انسانی متخصص که دل در گرو آبادانی کشور دارند، استفاده خواهیم کرد. گفتمان وفاق ملی دولت را اجرایی کرده و تلاش می‌کنیم وفاق ملی را در سطح استان براساس اشتراکات برقرار کنیم. در انتصابات براساس شاخص‌های اعلامی دولت چهاردهم عمل خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: امنیت اولویت اول ما در تهران است و اجازه نمی‌دهیم مسایل اجتماعی به چالش‌های امنیتی تبدیل شود. با تعامل با مجلس شورای اسلامی، دنبال اجرای ابرپروژه‌های استان هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟