در مسیر بستر رودخانه ها اطراق نکنید/ هشدارهای هواشناسی را جدی  بگیرید

  به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی  گفت: انتظار می رود  در سواحل دریای خزر در استانهای گیلان ،مازندران وگلستان بارش‌هایی داشته باشیم. علاوه بر این بارش‌های پراکنده هم در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی  پیش بینی می شود.

صادق ضیائیان  با اشاره به  پیش بینی هوای فردا گفت:برای فردا بارش ها کماکان در سواحل دریای خزر  ادامه دارد، برای فردا در استان تهران هم انتظار بارش  داریم.علاوه بر این استان‌های قم و شمال استان اصفهان  بارش‌هایی رو شاهد خواهند بود .

او در ادامه با پیش بینی روز یکشنبه گفت: انتظار داریم بارش هایی برای استان خراسان جنوبی وجود داشته باشد در همین راستا بخش های از استان یزد  نیز بارش های را خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،او در خصوص بالا آمدن آب رودخانه ها و بروز حوادث احتمالی گفت: این  بارندگی ها بارشهای معمول فصل است، شهروندان باید  هشدارها را جدی بگیرند و رعایت کنند، قرار نگرفتن در بستر حریم  رودخانه ها از مهمترین مواردی است که در این فصل باید به آن توجه شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت:آنچه باید برای مردم فرهنگ سازی کنیم این است که قبل از ورود به طبیعت گزارش های هواشناسی را پیگیری و توجه کنند .

او در تشریح حادثه غرق شدن 12 نفر در جیرفت گفت:سطح آب رودخانه جیرفت بر اثر بارش در بالا دست بالا رفته بود و باران در بستر رودخانه جاری بوده و سیلی ایجاد نشده بود،در این حادثه متاسفانه این افراد برای تفریح و به قصد شنا وارد رودخانه شده بودند که دچار حادثه شدند، یعنی اصلاً  هشدارهای هواشناسی را جدی نگرفته بودند.گاهی اوقات در آن مکانی که قرار دارید بارندگی نیست و اما اگر در بالادست امکان بارندگی وجود داشته باشد خطراتش در مسیر رودخانه تاثیر خواهد گذاشت.

او تاکید کرد: وقتی سازمان هواشناسی هشداری صادر می‌کندباید جدی گرفته شود بی توجهی به هشدارها فجایع این چنینی به بار می آورد. پیگیری اخبار هواشناسی آمادگی مواجهه با وقایع طبیعی را در مسافران و شهروندان افزایش می دهد.

 

کدخبر: 1047644 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟