سگی که در مرند با گرگ اشتباه گرفته شد! / گرگاس چه نوع حیوانیست ! + عکس

به گزارش رکنا، در پی اخبار منتشر شده و پخش عکسی در فضای مجازی  شهرستان مرند مبنی بر مشاهده گرگ در جاده بین دو روستای قراجه محمد و قراجه فیض الله مرند، به اطلاع می‌رساند بر اساس بررسی‌های به عمل آمده،  گونه مذکور گرگ نبوده و سگ گرگی می باشد و سگ اهلی یکی از اهالی روستا است.

سگ‌های گرگ حیوانات شگفت‌انگیز و باهوشی هستند که به‌عنوان حیوان خانگی به مراقبت و آموزش‌های ویژه‌ای نیاز دارند. این سگ‌ها از نظر ظاهری بسیار شبیه به گرگ‌ها هستند و خصوصیات رفتاری آن‌ها به میزان اصالت خون گرگی‌شان بستگی دارد.

سگ‌های گرگی که با نام گرگاس نیز شناخته می‌شوند، حیوانات دورگه‌ای هستند که نتیجه جفت‌گیری سگ و گرگ هستند. متأسفانه اطلاعات دقیقی درباره منشأ و مبدأ پیدایش سگ‌های گرگی وجود ندارد. به اعتقاد برخی متخصصان، اولین سگ گرگی در سال ۱۷۶۶ در پی جفت‌گیری یک سگ اهلی با گرگ خاکستری در انگلستان متولد شد.

این سگ‌ها گونه‌های مختلفی دارند که نژادهای گرگ خاکستری، گرگ شرقی، گرگ قرمز یا گرگ اتیوپیایی در پیدایش آن‌ها نقش دارد. امروزه نیز پرورش‌دهندگان معمولاً برای پرورش آن‌ها از سگ‌های ژرمن شپرد، سیبرین هاسکی یا مالاموت آلاسکایی استفاده می‌کنند. طبق شواهد بیشتر جمعیت سگ‌های گرگی در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کنند و در سال ۱۹۹۸ حدود ۳۰۰ هزار برآورد شده بودند.

کدخبر: 1043583 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی