از شهردار تهران 15 روز پیش سوال کردم درحالی که 10 روز برای پاسخگوی وقت داشت! / شهرداری به جای پاسخگویی تور بازدید خبرنگاران برگزار کرده!

به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و شصت و دومین جلسه شورا با اشاره به طرح سؤال از شهردار تهران اظهار داشت: بنده در راستای ماده ۸۳ قانون انتخاب شهرداران در تاریخ ۱۱ شهریور یعنی ۱۵ روز پیش سئوالی از شهردار تهران آقای زاکانی داشتم که تقدیم ریاست  شورای اسلامی شهر تهران چمران کردم که ایشان نیز این موضوع را تایید و به شهردار تهران ابلاغ کردند.

وی ادامه داد: در ماده ۸۳ قانون انتخاب شهرداران اینگونه قید شده است که "چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رییس‌شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد. در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سوال مطرح می‌شود که در این‌صورت رییس شورا سؤال را کتباً به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف ده روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده ‌شورا و پاسخ به سوال می‌باشد."
نجفی افزود: سئوال بنده به استناد تذکر سایر اعضای شورای اسلامی شهر تهران بود که در این خصوص پیش تر تذکر داده بودند اما گویا طرح سئوال ۱۱ شهریور بنده را تذکر نامیده اند لذا بنده یک بار دیگر سئوال خود را مطرح می کنم تا ایرادی که برخی به این موضوع دارند رفع شود. بنده قطعا به سئوال اصرار دارم و خواستار حضور شهردار در صحن شورا برای پاسخ به این سئوال هستم.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری تور بازدید خبرنگاران از پروژه های مسکونی اظهار کرد: متاسفانه شهرداری به جای پاسخگویی، اقدام به برگزاری تور بازدید با حضور خبرنگاران کرده و در اقدامی عجیب، بنده را هم به این تور دعوت کرده که در زمان مناسب به این موضوع خواهم پرداخت.
کدخبر: 1040702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟