حاصلخیزی خاک‌های کشور رصد و پایش شود

صفدر نیازی شهرکی در نشست هماهنگی برگزاری مراسم روز جهانی خاک سال ۱۴۰۳ در ستاد معاونت کرج، به اثربخشی این رویداد جهانی در فرهنگ‌سازی و توجه ویژه به مقوله خاک در کشور و جهان اشاره کرد و گفت: با توجه به شعار سال و با عنایت به اهمیت نقش مردم باید مشارکت و حضور مردم در برگزاری این رویداد پررنگ‌تر شود.

وی افزود: نقش تشکل‌ها و سمن ها و انجمن‌های مردم‌نهاد در فرهنگ‌سازی برای حفاظت از این منبع خدادادی بسیار تاثیرگذار است و باید در برگزاری این رویداد به این مهم توجه کرد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: باید رصد و پایش فنی در خصوص حاصلخیزی خاک‌های کشور صورت گیرد و نتیجه و اثربخشی اقدامات صورت گرفته در حوزه خاک مشخص شود.

بر پایه این گزارش، در این نشست که با هدف همفکری و هماهنگی در راستای برگزاری مراسم روز جهانی خاک سال جاری برگزار شد، مدیرکل دفتر امور خاک کشاورزی، رییس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور، مدیرکل‌ ترویج دانش و فناوری کشاورزی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، مشاور معاون وزیر و رئیس ستاد معاونت، رییس و عضو هیات مدیره انجمن علوم خاک ایران، جانشین مدیرکل دفتر امورخاک کشاورزی در امور فنی و اجرایی، اعضای هیات علمی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری و مسوولان روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حضور داشتند و به بیان نقطه نظرها و پیشنهادهای خود در زمینه کیفیت برگزاری مراسم روز جهانی خاک پرداختند.

گفتنی است؛ در این نشست گزارش مختصری از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده روز جهانی خاک در سال گذشته در استان‌ها توسط مسوول امور بین‌الملل معاونت ارائه شد.

کدخبر: 1039997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟