عارف: آینده‌فروشی کردیم؛ حالا باید به فکر آب‌های زیرزمینی باشیم

به گزارش رکنا، معاون اول رئیس جمهور در این جلسه گفت: وفاق ملی را از موضع سیاسی نگاه نکنیم؛ وفاق ملی باید در هر بخش، دستگاه و وزارتخانه‌ای ایجاد شود، وفاق ملی در دولت اینگونه است که اگر یک صنعتی می‌خواهد در یک نقطه‌ای از کشور احداث شود، باید ملاحظات زیست محیطی آن رعایت شود و ضمیمه زیست محیطی داشته باشد.

وی تصریح کرد: البته سازمان حفاظت محیط زیست هم باید کمک کند، نه اینکه با استناد به قانون بخواهد جلوی آن را بگیرد، قوانین ما انقدر عریض و طویل است که هرکسی می‌تواند هرطور که بخواهد آن را تفسیر کند؛ قوانین ما شفاف نیست.

او گفت: ضمن تقدیر از زحمات عزیزان در گذشته، سازمان محیط زیست باید یک نگاه و رویکرد جدیدی را در دولت وفاق ملی داشته باشد، شاید شعار سازمان، وفاق باشد؛ از طرفی توسعه کشور و از طرف دیگر حفظ محیط زیست را با هم آشتی دهیم. نباید مغایرتی بین توسعه صنعت و حفظ محیط زیست باشد. این باید در باور ما باشد.

عارف تاکید کرد: تعادل‌بخشی و حفاظت کیفی آب‌های زیرزمینی از طریق اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری بسیار موضوع مهمی است که ما بتوانیم بخشی از خطاهای بزرگی که در ارتباط با سفره‌های زیرزمینی مرتکب شدیم، جبران کنیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: ما آینده‌فروشی کردیم و منابع و سرمایه‌هایی که متعلق به نسل‌های آینده بودند را فروختیم. اما خوشبختانه در برنامه هفتم به این مسأله پرداخته شده است.

کدخبر: 1039229 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟