بلاتکلیفی پرداخت همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی/طرح دو فوریتی اتصال غیر حداقل بگیران به قانون همسان‌سازی

محمد اسدی رئیس کانون بازنشستگان به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: باز هم میان بازنشستگان تأمین اجتماعی و لشگری - کشوری تبعیض گذاشتند، یک میلیون تومان مبلغ  همسان سازی بازنشستگان تأمین اجتماعی واریز نشده است این در حالی است که این مبلغ برای بازنشستگان کشوری و لشگری اغریز شده است.

اسدی در ادامه می‌افزاید: سازمان تأمین اجتماعی با پشتوانه صندوق‌هایی که ۳۰ سال بیمه شدگانش حق بیمه به آن واریز کردند امروز از پرداخت مبلغ همسان‌سازی ناتوان است.

او تأکید می‌کند ناتوانی سازمان تأمین اجتماعی در پرداخت مبالغ همسان‌سازی به بهانه عدم تأمین منابع مالی است.

اسدی اضافه کرد: ضعف مدیریت درادوار گذشته باعث شده که امروز بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور با 4 میلیون و 600 هزار نفر بیمه شده از پرداخت ماهانه یک میلیون تومان برای همسان‌سازی ناتوان باشد.

رئیس کانون بازنشستگان گفت: همین مبلغ اندک یک میلیون تومان هم به بسیاری از بازنشستگان تعلق نمی‌گیرد. چرا که در اجرای قانون همسان‌سازی بر اساس مصوبات مقرر گردید مبلغ همسان‌سازی برای حداقل بگیران اجرا شود.

محمد اسدی رئیس کانون بازنشستگان از اصلاح این مصوبه خبر داد و گفت: با اجرای این قانون انتقادات زیادی از سوی غیر حداقل بگیران مطرح شد که بر اساس تلاش‌های صورت گرفته در برنامه هفتم توسعه با ارائه یک طرح دو فوریتی قانون ملزم با اتصال غیر حداقل بگیران به قانون همسان‌سازی شده است.

این فعال بازنشستگان ادامه داد: درباره جزئیات اجرای این قانون مقرر گردید ۱۰ درصد پایه حق غیر حداقل بگیران در پرداخت همسان سازی در نظر گرفته شود.

او با اشاره به اینکه تبعیض در میان بازنشستگان کشوری- لشگری و تأمین اجتماعی بسیار مشهود است گفت: متأسفانه ما بازنشستگان نمی‌دانیم پرداخت همسان‌سازی تأمین اجتماعی وظیفه چه ارگانی است، مگر سازمان تأمین اجتماعی مستقل نیست و صندوق در اختیار او نیست.

اسدی تأکید کرد: صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی موظف است به بازنشستگان و تأخیر در پرداخت‌ها همسان‌سازی پاسخگو باشد.

کدخبر: 1038792 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟