شکارچیان غیرمجاز پیش از شروع عملیات شکار در فیروزکوه دستگیر شدند!

به گزارش رکنا، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، داریوش فرخی با اعلام این خبر گفت: ماموران اجرایی سرمحیط بانی انزها طی گشت و کنترل شبانه مناطق حفاظتی، موفق به دستگیری شکارچیان غیر مجاز قبل از اقدام به شکار شدند.

وی با اشاره به اینکه از متخلفان یک قبضه سلاح ساچمه زنی ۲ لول غیر مجاز،۲ عدد فشنگ چهارپاره، ۶ عدد تیر ساچمه زنی، یک عدد دوربین چشمی، یک عدد کوله پشتی، چهار کیلو شیره گیاه باریجه کشف و ضبط شد، افزود: این افراد پس از تشکیل پرونده به منظور انجام سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلفات محیط زیستی و غیرمجاز موضوع را بلافاصله به این اداره اطلاع دهند.

منطقه شکار ممنوعه کاوده شهرستان فیروزکوه برای اولین بار در سال ۸۱ به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی و در سال ۸۸ نیز مورد تمدید قرار گرفت و به دلیل وجود گونه های جانوری نادر و در معرض انقراض در سال ۱۳۹۸ به پناهگاه حیات وحش ارتقاء یافت.

علت بالا بودن جمعیت حیات وحش در این منطقه پوشش غنی گیاهی، اقلیم و شرایط توپوگرافی منطقه است که به واسطه آن انواع مختلفی از گونه های جانوری در این منطقه زندگی می کنند، انواع حیات وحش از جمله کل و بز ، قوچ و میش، انواع گربه سانان، خزندگان و پرندگان شکاری در کاوده زیست می کنند.

این منطقه با توجه به همجواری با استان مازندران و سمنان به عنوان کریدور حمایتی، تبادل جمعیت قوچ و میش، البرز مرکزی را بین سه استان مازندران، سمنان و تهران به عهده دارد، بنابراین یکی از دلایل ارتقا این منطقه به پناهگاه حیات وحش، افزایش پشتوانه حفاظتی از گونه های ارزشمند جانوری مانند پلنگ، خرس قهوه ای، قوچ و میش البرز مرکزی، کل و بز، روباه ترکمنی از پستانداران و همچنین افعی البرزی و دماوندی از خزندگان، کبک دری و هما از پرندگان، قزل آلای خال قرمز از ماهیان بوده که در سطوح ملی و بین المللی در طبقه بندی تهدید و در معرض خطر انقراض ملی هستند.

کدخبر: 1038481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟