کم آبی تهدید جدی درختان بوستان های جنگلی تهران/ خشک شدن برخی درختان در سرخه حصار، لویزان و چیتگر

به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی پیرهادی در جریان جلسه علنی شورای شهر تهران به رتبه بندی مدال های المپیاد علمی جهانی 2024 ، اشاره کرد و گفت: ایران بعد از آمریکا و چین، رتبه سوم را به دست آورده است و کشورهای هند، کره جنوبی و سایر کشورها بعد از ایران قرار گفته اند.

وی ضمن تبریک این پیروزی ها به مدال آوران و به مردم ایران، گفت: این یک افتخار ملی است و از سازمان زیباسازی می خواهم نسبت به انعکاس این موضوع در سطح شهر اقدام کند. باید به همه مردم عزیز و کسانی که این افتخار را آفریده اند؛ تبریک بگوییم.
پیرهادی تأکید کرد: ایران در این مسابقات، 10  مدال طلا، 10 مدال نقره و 2 مدال برنز و مجموعاً 22  مدال کسب کرده است.

کم آبی تهدید جدی درختان بوستان های جنگلی

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران همچنین طی تذکری با اشاره به برگزاری آیین افتتاح فاز سوم تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید نواب و شهید تندگویان، این اتفاق را مبارک توصیف نموده و ابراز امیدواری کرد که سایر پروژه های عمرانی شهر تهران نیز به زودی به بهره برداری برسد.
او همچنین با اشاره به خشک شدن برخی درختان در بوستان های جنگلی شهر تهران به ویژه بوستان های سرخه حصار، لویزان و چیتگر، اظهار داشت: با توجه به بودجه ای که در حوزه مباحث آبی گذاشته ایم؛ توقع می رود شهرداری تهران نسبت به این مقوله در مناطق 22 گانه، معانت خدمات شهری و سازمان بوستان ها با اهتمام بیشتری اقدام کند.

ضرورت لایروبی به موقع انهار پایتخت برای جلوگیری از بحران 

پیرهادی با یادآوری این موضوع که در شهریور ماه هستیم و بارش نزولات آسمانی، کم کم از مهر و آبان ماه شروع می شود؛ به معاونت خدمات شهری توصیه کرد نسبت به لایروبی انهار اقدام کند و اظهار داشت: با توجه به اینکه نظافت در بخشی از قسمت های شهر وضعیت خوبی ندارد؛ به ویژه چند منطقه ای که با پیمانکار به مشکلاتی خورده اند، ممکن است در لایروبی انهار نیز دچار مشکل شوند. لذا از قبل می بایست تمهیدات لازم را به عمل آورند که طی دو ماه آینده، دچار مشکل و بحران در شهر تهران نشویم.
کدخبر: 1038394 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟