آخرین وضعیت تب دنگی در ایران /183 ابتلا به تب دنگی تا هفته اول شهریور

شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت:  از هفته اول شهریور تا کنون مورد ابتلای جدیدی به تب دنگی گزارش نشده است.

شهنام عرسی در ادامه افزود: مبتلایان به تب دنگی که از طریق انتقال محلی مبتلا شده بودند 11 نفر «بندر لنگه» در استان هرمزگان و30 نفر در شهرستان «چابهار» مبتلا شده  بودند.

 او با اشاره به کنترل نسبی پشه آئدس تاکید کرد: فصل فعالیت پشه آئدس در ماههای شهریور و مهر است وتا پایان آذرماه می توان اعلام کرد که فعالیت پشه کاهش داشته و کنترل شده است.

این استاد بیماری های عفونی گرمسیری افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته درباره میزان مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به تب دنگی ،تاکنون، فقط یک نفر به دلیل ابتلا به تب‌دنگی فوت شده است.

او با اشاره به اینکه منشاءانتقال پشه آئدس به کشور مسافران خارجی بودند تاکید کرد:افرادی که سفرهای خارجی می روند مخصوصا کشورهای حاشیه دریای عمان، با دقت و با استفاده از روشهای پیشگیرانه  مانع ابتلا به این بیماری شوند.

 رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین دانشگاه‌های علوم‌پزشکی هرمزگان، بوشهر، قزوین، چابهار، زاهدان، شهیدبهشتی، ایران، گیلان، مشهد، قم، ایرانشهر و اصفهان توانسته‌اند بیمارانی مبتلا به تب دنگی را شناسایی کنند. 

 

 

کدخبر: 1038316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟