رونمایی از قبر نمادین و سردیس شهید حسین امیرعبداللهیان در دامغان

به گزارش رکنا، حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان ۱۳ شهریورماه در این آیین که در حاشیه نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت در دامغان در حال برگزاری است اظهار کرد: شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان یکی از افتخارات شهرستان دامغان است.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه وزیر خارجه شهید خدمات زیادی در دوران خدمت خود داشته ادامه داد: ایشان خدمات بسیار برجسته‌ای در حوزه محور مقاومت داشته است.
وی شهید حسین امیرعبداللهیان را از حامیان محور مقاومت برشمرد و گفت: خدمات این دیپلمات انقلابی و ولایتمدار هرگز از یادها نخواهد رفت.

وی با اشاره به رونمایی از سردیس و قبر نمادین این شهید والامقام در دامغان اظهار کرد: بعد از حادثه شهادت آیت الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان، بسیاری از مردم دامغان خواهان خاکسپاری وزیرخارجه شهیدمان در دامغان بودند اما این مهم عملی نشد.

امام جمعه دامغان اضافه کرد: اینک به منظور پاسداشت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید حسین امیرعبداللهیان، مزار نمادین و مرقدنمای وی در جوار ۷۰۰ شهید شهرستان به صورت نمادین رونمایی شد.

وی با بیان اینکه امروز دامغان میزبان نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت است گفت: شهید امیرعبداللهیان نقش مهمی در برگزاری دوره های پیشین این اجلاسیه داشته است و اجلاسیه نهم نیز به پاسداشت ایشان برگزار می‌شود.

امام جمعه دامغان از دامغان به عنوان دیاری شهیدپرور و انقلابی نام برد و گفت: شهرستان دامغان چه در انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس و پس از آن همواره شهدای بزرگی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

قرار است که نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت عصر امروز در مرکز همایش‌های دانشگاه دامغان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید، سردار رادان فرمانده انتظامی کشور، نماینده ولی فقیه در استان، سفرای برخی کشورهای حوزه محور مقاومت و بیش از ۱۶۰ مهمان از ۲۶ کشور جهان در دامغان برگزار شود. نامگذاری یک میدان، بولوار و یک شهرک به نام وزیر خارجه شهید، رونمایی از قبر نمادی شهید امیرعبداللهیان، رونمایی از تندیس شهید و...از جمله برنامه‌های جنبی این اجلاسیه بین المللی است.

کدخبر: 1036764 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟