دمنوش گل گاو زبان تا 50 درصد می تواند بر بهبود اعصاب و روان تاثیرگذار باشد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، گل گاو زبان به دلیل دارا بودن ترکیبات ضد استرس، به آرامش اعصاب کمک می‌کند و می‌تواند در کاهش علائم پیش از قاعدگی (PMS) و دوران یائسگی مؤثر باشد. همچنین به بهبود عملکرد قلب و عروق در زنان کمک کرده و تقویت سیستم ایمنی بدن را تسهیل می‌کند. برای مردان، این دمنوش با تأثیرات مثبتی که بر کاهش فشار خون و بهبود عملکرد قلب دارد، به حفظ سلامت عمومی کمک می‌کند. همچنین به دلیل خواص آرام بخش ، از اضطراب و استرس‌های روزانه کاسته و از این طریق به بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند.

برای بهره‌مندی بیشتر از خواص این دمنوش، توصیه می‌شود گل گاو زبان را با سنبل الطیب(گیاه آرام‌بخش) ترکیب کنید. این ترکیب به کاهش اضطراب و بهبود کیفیت خواب کمک شایانی می‌کند. همچنین لیمو عمانی را می‌توان به این دمنوش افزود که با خواص آنتی‌اکسیدانی‌اش به بهبود سلامت کلی بدن کمک می‌کند.

گل گاو زبان به دلیل دارا بودن مواد ضد‌ اضطراب و آرام‌بخش، می‌تواند در بهبود اعصاب و روان افراد تا حدود 30-50 درصد تأثیرگذار باشد. این تأثیر بسته به شرایط جسمی و روانی فرد و میزان مصرف متفاوت است. پزشکان طب سنتی توصیه می‌کنند که مصرف دمنوش گل گاو زبان به دو الی سه لیوان در روز محدود شود. این میزان به طور معمول برای بهبود سلامت روان و کاهش استرس مناسب است.

مصرف بیش از حد دمنوش گل گاو زبان می‌تواند به عوارضی نظیر افزایش فشار خون، تداخل با داروهای ضدانعقاد خون و تحریک مخاط معده منجر شود. همچنین زیاده‌روی در مصرف این دمنوش ممکن است مشکلات کبدی و کلیوی را تشدید کند.

پزشکان طب سنتی بر این باورند که مصرف گل گاو زبان برای افرادی که مشکلات قلبی و عروقی دارند، مناسب است، اما باید با احتیاط و در حد متعادل مصرف شود. همچنین برای افراد با سابقه بیماری‌های کلیوی و کبدی توصیه می‌شود قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند.

دمنوش گل گاو زبان به‌خصوص در کشورهای ایران، ترکیه و برخی مناطق خاورمیانه محبوب است. در این کشورها، گل گاو زبان به عنوان یک داروی طبیعی برای بهبود اعصاب و کاهش استرس مورد استفاده قرار می‌گیرد.گفته می شود افرادی که در مناطق پر‌استرس شهری زندگی می‌کنند و یا در نواحی با آب و هوای خشک و سرد قرار دارند، بهتر است بیشتر از این دمنوش استفاده کنند. این دمنوش به دلیل خواص آرام‌بخش و تقویت‌کننده سیستم ایمنی، برای افراد ساکن در مناطق کوهستانی یا شهرهای پر‌جمعیت که تحت فشار‌های روحی و روانی هستند، مفید خواهد بود.

دمنوش گل گاو زبان می‌تواند یک راه‌حل ساده و مؤثر برای مقابله با فشار‌های روزانه و بهبود کیفیت زندگی باشد، اما مصرف آن باید با اعتدال و بر اساس نیازهای فردی باشد.

کدخبر: 1036585 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ملینا جعفری آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟