طوفان «آسنا» بندر جاسک را تعطیل کرد

به گزارش رکنا، محمد امین امانی در این خصوص اظهار کرد: بر اساس هشدار نارنجی صادر شده از سوی اداره‌کل هواشناسی استان، شرایط تردد برای اغلب شناورها خطرآفرین بوده و به همین دلیل، بندر جاسک از ظهر امروز تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است. 

وی افزود: براساس پیش‌بینی هواشناسی، تا اواسط هفته جاری سرعت باد به 26 نات دریایی(حدود 45 کیلومتر بر ساعت) و ارتفاع موج تا دو متر می‌رسد که این مسئله شرایط را برای تردد شناورهای مختلف دشوار و خطرناک می‌کند. 

رئیس اداره بنادر و دریانوردی جاسک خاطرنشان کرد: با توجه به وظایف سازمانی و در راستای کاهش حوادث و خسارات احتمالی، بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، هشدار لازم از طریق ارتباط رادیویی برج کنترل بندر جاسک و بندر بونجی، به شناورهای محدوده آبهای جاسک اعلام شده است. 

وی با اشاره به شدت گرفتن طوفان«آسنا»(ASNA) در محدوده منطقه مکران و خصوصا شرق استان هرمزگان ، افزود: به صاحبان شناورها در محدوده آبهای ساحلی نیز اعلام شده تا نسبت به مهار شناورها به صورت صحیح، اقدام کنند. 

امانی با بیان اینکه هشدار دریایی به زبان فارسی و انگلیسی به کلیه شناورهای محدوده کوه مبارک، مکران و غرب جاسک اعلام شده است، تاکید کرد: با توجه به پیش‌بینی صورت گرفته، طی روزهای آتی از هرگونه دریاروی و شرایط حاد جوی اجتناب شود. 

رئیس اداره بنادر و دریانوردی جاسک در انتها نیز عنوان کرد: دریانوردان می‌توانند در صورت بروز هر گونه مشکل، با شماره 1550 – مرکز جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان (MRCC)، تماس بگیرند.

کدخبر: 1035760 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟