دریای جنوب طوفانی می شود! / هشدار نارنجی صادر شد

به گزارش رکنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد سامانه کم فشارفصلی در فاصله حدود ۸۵۰ کیلومتری سواحل چابهار‌ تقویت شده و بر اساس پیش بینی مدل‌های جوی از عصر امروز (جمعه ۹ شهریورماه) امکان تقویت و تبدیل شدن به طوفان حاره‌ای را دارد.

با بررسی مدل‌های فعلی مسیر حرکت این سامانه به سمت غرب و شمال غرب و در روز شنبه ۱۰ شهریورماه، مناطق شرقی دریای عمان است و سپس در روز یکشنبه ۱۱ شهریورماه به سمت جنوب غرب تغییر مسیر خواهد داد و طی روزهای شنبه و یکشنبه  ۹ و ۱۰ شهریورماه وضعیت متلاطم و طوفانی پیش بینی می‌شود که زمان  شروع آن از عصر جمعه ۹ شهریور و  زمان پایان مخاطره در اواخر وقت یک‌شنبه ۱۱ شهریورماه خواهد بود. احتمال رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و طوفانی شدن دریا در این ایام و در این محدوده وجود دارد.

منطقه اثر این هشدار مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس خواهد بود که احتمال خسارت به کشتی‌ها و شناورهای تجاری و ماهیگیری و خسارت به تاسیسات ساحلی، خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی وجود دارد.

براساس این هشدار توصیه می‌شود که از تردد کشتی‌های تجاری و لنج‌های ماهیگیری در خلیج فارس و دریای عمان جلوگیری شود. همچنین لازم است انتقال شناورهای سبک به خشکی و مناطق امن، منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم برای  فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و همچنین سکوهای نفتی در دستورکار قرار گیرد. هواشناسی توصیه کرده که شهروندان اخبار هواشناسی و هشدارهای رسمی صادر شده توسط سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان را در این خصوص پیگیری کنند.

کدخبر: 1035457 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟