تدوین سند توسعه توانبخشی هلال احمر در دستور کار قرار گرفت

به گزارش رکنا، به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا دهقان در این باره افزود: با توجه به اهمیت ویژه حوزه توانبخشی در جمعیت هلال احمر ، امسال از سوی ریاست جمعیت به عنوان سال توانبخشی نام گذاری شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا تدوین و آماده سازی سند توسعه توانبخشی جمعیت هلال احمر بعنوان نقشه راه برای گسترش خدمات توانبخشی به مددجویان در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به این سند اضافه کرد: تهیه و تدوین پروژه‌های توسعه‌ای حوزه توانبخشی با هدف گسترش مراکز توانبخشی و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های این حوزه در حال نیاز سنجی است.

وی ادامه داد: محتوای این سند شامل بررسی نیازهای مراکز ارتز و پروتز در کشور، بروز رسانی تجهیزات توانبخشی، تدوین رویکردهای درمانی و افزایش دسترسی آسان مددجویان به خدمات توانبخشی است.

دهقان در رابطه با همکاری جمعیت هلال احمر با شرکت‌های دانش بنیان در حوزه توانبخشی در خاتمه اضافه کرد: هم اکنون با بیش از ۲۰ شرکت دانش بنیان در حال همکاری هستیم؛ این همکاری برای ما فرصتی را ایجاد کرده است که بتوانیم از ظرفیت تولید داخلی در تهیه مواد و قطعات اولیه ملزومات توانبخشی بهره‌مند شویم.

کدخبر: 1034715 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟