پایان عملیات قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین/ آمار تخلفات رانندگان کمتر از تعداد انگشتان دست بوده است

به گزارش رکنا، به نقل از ایلنا، «مرتضی ضامنی» رئیس قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین درباره فعالیت این قرارگاه گفت: در ذیل ستاد مرکزی اربعین قرارگاهی با عنوان قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین تشکیل شده بود. مسئولیت این قرارگاه با اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور بود. تکلیف این قرارگاه این بود که با استفاده از ناوگان حمل و نقل شهری خدمات حمل و نقل را در نواحی مرزی انجام دهد.

وی ادامه داد: در نواحی مرزی از پایانه‌های مسافربری که افراد با اتوبوس به آنجا می‌رسیدند و یا پارکینگ‌هایی که افراد در آنجا خودروی شخصی‌شان را پارک کرده بودند تا نقطه صفر مرزی و بالعکس خدماتی را ارائه می‌کردیم.

رئیس قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین با اشاره به اینکه این خدمات در ۸ مرز کشور انجام شده است، ادامه داد: این کمیته خدمات خود را در ۲ مرز ریندان و میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان، ۲ مرز در شلمچه و چذابه در خوزستان، مرز باشماق در کردستان، مرز تمرچین در آذربایجان غربی، مرز مهران در استان ایلام و مرز خسروی در کرمانشاه ارائه شده است.

ضامنی تصریح کرد: در تمام این مرزها ما با ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری و بالغ بر ۷۰۰ دستگاه خودروی ون خدمات حمل و نقل مرزی را انجام داده‌ایم. همچنین بنا به تفاهمی که با دولت عراق داشتیم در خاک عراق نیز در چهار محور زائران از مرزها به سمت عراق جابجا می‌شوند. ما در آنجا به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور عراق در رمز خسروی از حدفاصل منظریه تا حسینیه بغداد و همچنین در مرز مهران از زرباطیه تا نجف اشرف و دو محور هم در جنوب کشور و در مرزهای چذابه و شلمچه مقرر بود در صورتی که به هر دلیلی ناوگان عراق برای ارائه خدمات کافی نبود ناوگان ایرانی وارد عملیات شده و بتوانند به جابجایی زائران کمک کنند.

وی ادامه داد: حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار زائر امسال به زیارت عتبات رفتند که این تعداد هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت تماما از ناوگان حمل و نقل مرزی استفاده کرده و بالغ بر ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار جابجایی در مسیر رفت و برگشت با استفاده از ناوگان حمل و نقل مرزی انجام شده است.

رئیس قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین تصریح کرد: ماموریت ما از دیروز به پایان رسیده و ناوگان حمل و نقل به شهرهای خودشان بازگشته‌اند در پایان ماموریت خودمان هم با توجه به کمبودی که در ناوگان حمل و نقل برون‌شهری وجود داشت ناوگان ما با هماهنگی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داشته‌ایم در راستای کمک به آن‌ها نسبت به جابجایی زائران از مرزها به شهرهای مقصد خودشان اقدام کرده که این هم یک کمک شایانی بود که به همکاران مجموعه سازمان راهداری انجام دادیم.

ضامنی در پاسخ به این سوال که در این مدت چه تعداد تخلف از سوی رانندگان اتوبوس‌ها و ون‌ها ثبت شده است، گفت: مواردی که رانندگان ما تخلفی را مرتکب شده باشند نیز بوده است در خصوص تخطی و تخلف رانندگان حتما در همان مرز مربوطه برخورد صورت گرفته است و از فعالیت آن‌ها مانع شده‌ایم، اما تعداد این موضوع از تعداد انگشتان یک دست در کل مرزهای ما تجاوز نکرده و بسیار کم بوده است، چرا که کار برای امام حسین (ع) است و همه دلی کار را انجام می‌دهند.

کدخبر: 1034679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟