برپایی موکب های جاماندگان اربعین در پایتخت از شنبه/ انتخاب مناطق معین برای کمک به نظافت مسیر

به گزارش رکنا، به نقل از ایسنا، فرزاد هنرور،‌ در مورد برنامه‌های شهرداری منطقه 12 برای پوشش مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین ، گفت: مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین از ساعت  ۶ صبح با قرائت زیارت اربعین از میدان امام حسین(ع) آغاز می شود و زائران با گذر از محور ۱۷ شهریور،‌ میدان خراسان،‌ میدان شوش و... به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی می رسند.

وی با تأکید بر اینکه ۶.۵ کیلومتر از مسیر پیاده روی جاماندگان یعنی از میدان امام حسین تا میدان شوش در حوزه عملکردی منطقه ۱۲ قرار دارد، افزود: از دو هفته گذشته تا کنون بهسازی معبر و حذف زوائد فیزیکی را در دستور کار قرار دادیم تا مسیر برای پیاده روی و برپایی موکب ها آماده شود.

هنرور با اشاره به هماهنگی های انجام شده برای استقرار ۱۶۴ چشمه سرویس بهداشتی در مسیر و نصب یک سرویس بهداشتی قابل حمل، گفت: ۱۴۰۰ موکب در طول مسیر برپا خواهد شد که از روز شنبه نسبت به برپایی موکب ها خود اقدام خواهند کرد تا برای روز یکشنبه آماده باشند هرچند که در برخی مسیرها که موجب ترافیک و ازدحام نمی شود برخی موکب ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی از استقرار پاکبان های مناطق معین برای نظافت حداکثری طول مسیر پیاده روی خبر داد و گفت: مناطق ۴،۱۴، ۸،۳ و ۷ به عنوان مناطق معین در امر نظافت انتخاب شدند، به طوری که هر منطقه با ۱۵۰ پاکبان در طول مسیر مستقر می‌شوند تا نسبت به تمیزی مسیر اقدام کنند.

هنرور افزود: با توجه به گرمی هوا و طولانی بودن مسیر نسبت به استقرار مه پاش و موکب های استراحت به ویژه برای مادران و کودکان اقدام کردیم.

کدخبر: 1032368 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟