ارسال حکم تخلیه از سوی اوقاف برای خیریه زنجیره امید که کودکان را درمان می کند + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مؤسسه خیریه بین المللی زنجیره امید در تیر ماه 1386 شروع به کار کرد. این مؤسسه خدمات درمانی خود را با کمترین هزینه به کودکان زیر 18 سال بدون در نظر گرفتن دین، نژاد و ملیت و طبق استانداردهای بین المللی در سه رشته قلب، ارتوپدی و ترمیمی ارائه می دهد.

این موسسه با ورود تیم های بین المللی و در جریان همکاری با پزشکان فوق تخصص مجرب داخلی جهت ایجاد کیفیت مطلوب درمان، دوره های کوتاه مدت و بلندمدت آموزشی برگزار می کند و همچنین اولین موسسه خیریه است که در درون خود تیم فوق تخصصی پزشکان ایرانی و فرانسوی دارد. تاکنون 158 تیم فرانسوی جهت انجام مأموریت پزشکی، تعامل درمانی و علمی و آموزشی به ایران سفر کرده اند.

همچنین بیش از 152 پزشک برای دوره های کوتاه مدت Observer و 3 پزشک برای دوره های بلند مدت Clinical اعزام شده اند که توسط سفارت فرانسه در ایران و زنجیره امید فرانسه تحت حمایت مالی قرار گرفته اند. یکی از شاخصه های مهم فعالیت های زنجیره امید کاهش چشمگیر هزینه های درمان با بالاترین سطح استاندارد کیفیت درمان است.

فعالیت های مؤسسه خیریه زنجیره امید در بستر همکاری گسترده علمی با مؤسسه خیریه زنجیره امید فرانسه (La Chaine de L'espoir) انجام می شود.

حال اما این روزها این موسسه، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و اگر کاری برای رفع مشکلات انجام نشود، هزاران کودک بیمار که از قضای روزگار نیازمند و بدون پشتوانه مالی هستند، همچنان با درد و رنج به زندگی خود ادامه دهند. در راستای تبیین مشکلات پیش آمده با مریم مرعشی، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه بین‌المللی زنجیره امید به گفت و گو نشستیم.

او در ابتدا با اشاره به اینکه این موسسه فقط کمک هزینه درمان را ارائه نمی دهد بلکه از صفر تا صد درمان را پیگیری می کند، گفت: ما موسسه زنجیره امید با شعار «بهترین خدمات درمانی مطابق با استانداردهای دنیا با کمترین هزینه» مشغول خدمت رسانی هستیم. 

وی تاکید کرد: ما در زنجیره امید، نه تنها کودکان بیمار را درمان و جراحی های فوق تخصصی انجام می دهیم، بلکه هزینه های قبل و بعد از عمل را پرداخت می کنیم. در اقامتگاه اطفال که در محدوده خیابان تجریش قرار دارد، بیش از 16 هزار کودک از سراسر ایران که بعضا از نقاط محروم به سراغ ما آمده بودند را درمان و جراحی کرده ایم. همچنین لازم به ذکر است که حدود 4 هزار نفر از این کودکان، اتباع هستند. لازم به ذکر است هر کودک ممکن است چند بار جراحی شده باشد و برخی از این کودکان نیز بیش از هفت سال است که با زنجیره امید در ارتباط هستند و ما روند درمانی آنها را پیگیری می کنیم.

مرعشی با اشاره به اینکه مالک این ساختمان سازمان اوقاف و امور خیریه است و این روزها با این سازمان به چالش برخورده اند، گفت: این ساختمان، هم مرکزی برای انجام کارهای قبل و بعد از عمل است و هم محلی برای فیزیوتراپی اطفال است. پزشکان حاذقی که به صورت داوطلبانه فعالیت دارند، در این مرکز با ما همکاری می کنند. همچنین سالانه 1200 مادر و کودک از خدمات این اقامتگاه استفاده می کنند. تحت نظر همین پزشکان و توسط درمان‌گران مجرب، خدمات توانبخشی ویژه کودکان شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی جسمی، کاردرمانی ذهنی، گفتار درمانی، لباس فضایی و آب درمانی در اقامتگاه به کودکانی که همراه مادرانشان از روستاها و شهرهای سراسر کشور مراجعه کرده و بستری شده اند به صورت کاملا رایگان ارائه می شود تا هر چه بیشتر و سریعتر، سلامتی خود را بازیابند. 

مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه بین‌المللی زنجیره امید تاکید کرد: متاسفانه سازمان اوقاف و امور خیریه ، حکم تخلیه این اقامتگاه را گرفته و کمر به تخلیه این محل بسته است. با این وجود در حال مذاکره برای حل این مشکل هستیم. سالهاست این اقامتگاه درمانی، برای کودکان مناسب سازی شده است و پیدا کردن محل دیگر و جا به جا کردن این حجم از تجهیزات بسیار دشوار است. همچنین این محل سالهاست شناخته شده است و به نظر می رسد اوقاف می تواند برای نجات کودکان هم که شده، با ما همکاری کند.

مریم مرعشی در ادامه در خصوص کارشکنی هایی که برای پیشروی پروژه بیمارستان فوق تخصصی کودکان زنجیره امید در جوادیه تهران به وجود آمده است نیز گفت: رئیس وقت دانشگاه تهران، آقای قناعتی با همکاری شهردار تهران، آقای زاکانی و همچنین شهردار منطقه 11، چندین ماه است که مانع تکمیل ساخت این بیمارستان شده اند. ما این زمین را از دانشگاه تهران به صورت 99 ساله اجاره کرده ایم و تاکنون 18 درصد از پروژه با مبلغی حدود 400 میلیارد تومان پیشروی داشته است. 

وی افزود: شهرداری بدون ارائه هیچ دلیلی، از ما خواسته است تا محل گودبرداری این پروژه را پر کنیم در صورتی که ما حتی نمی دانیم علت این اتفاقات چیست.

مریم مرعشی در پایان گفت: این موسسه نه شائبه سیاسی و نه شائبه اقتصادی دارد. ما هیچ کمک دودلتی برای امورات موسسه زنجیره امید دریافت نمی کنیم و خواستار همکاری سازمان ها و دستگاه های مربوطه برای پیگیری روند فعالیت موسسه زنجیره امید، برای درمان کودکان بیمار و بی پناه هستیم.

کدخبر: 1031717 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟