در کتاب های زبان، به جای اینکه رونالدو را معرفی کنیم، می توانیم علی دایی را بشناسانیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس غیردولتی در گفت و گو با رکنا گفت: امسال تا کنون، 250 مدرسه در کل کشور شهریه های بالاتری دریافت کرده اند که موظف شده اند شهریه مازاد را به خانواده ها بازگردانند. ما در آموزش و پرورش به محض اینکه از چنین موضوعاتی خبردار شویم، به ماجرا ورود می کنیم و نمی گذاریم تخلفی توسط مدارس غیر دولتی رخ دهد.

وی افزود: با این وجود برخی از مدارس غیردولتی می گویند شهریه ای که می گیرند کفاف خرج و دخل مدرسه خودشان را نمی دهد. لازم به ذکر است که 75 درصد مدارس غیر دولتی شهریه و فوق برنامه شان، کمتر از 30 میلیون تومان است. در استان های بزرگ مثل اصفهان، آذربایجلان شرقی، خراسان رضوی و... شهریه بالاتر از 44 میلیون تومان نداریم. فقط یک و نیم درصد از مدارس هستند که شهریه بالاتر دریافت می کنند.

احمد محمودزاده در پاسخ به اینکه چرا قیمت لباس فرم در برخی مدارس غیردولتی تا هفت میلیون تومان نیز می رسد گفت: طی بخشنامه ای، به مدارس ابلاغ کردیم که لباس فرم، سرویس ایاب و ذهاب، تغذیه و میان وعده دانش آموزان در مدارس غیردولتی، تابع مقررات وزارت آموزش و پرورش باشد؛ یعنی انجمن اولیا و مربیان مدرسه لباس فرم را انتخاب می کنند. برخی اولیا می خواهند برای دانش آموزان لباس با کیفیت خوب تهیه کنند و ما نمی توانیم بگوییم چرا این کار را می کنید. لباس فرم از جنس های مختلف پارچه تهیه می شود و بر اساس درصد پلاستیک و موارد دیگری که در آن به کار رفته است، تولید می شود که مدرسه در انجمن اولیا و مربیان انتخاب می کنند که چنین لباسی می خواهیم و همان را تهیه می کنند. در مدارس غیردولتی 150 شاخص داریم که بر اساس آنها، به مدارس رتبه می دهیم و طبق آن، شهریه ها متغیر می شود.

وی همچنین در خصوص آموزشگاه های زبان و محتوایی که در آن تدریس می شود، گفت: به دنبال این هستیم که محتوای کتب آموزش زبان، از جمله تصاویر و داستان ها را با زیست بوم خودمان متناسب سازی کنیم. می خواهیم تصویر یک دختر ایرانی خوب بگذاریم و آن را معرفی کنیم. چه مشکلی دارد به جای اینکه تاریخ یک کشور دیگر را بخوانیم، تاریخ کشور خودمان را مطالعه کنیم؟ یا به جای اینکه رونالدو را معرفی کنیم، می توانیم علی دایی را بشناسانیم. 

کدخبر: 1029568 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟