با نگهداری از گیاهان سبز تا 30 درصد به تهویه هوا کمک کنید!

به گزارش رکنا، نگهداری از گیاهان نه تنها به زیبایی فضای زندگی کمک می‌کند، بلکه دارای فواید متعددی برای سلامت روان و جسم نیز می‌باشد. نگهداری از گیاهان می‌تواند به کاهش سطوح استرس کمک کند. تحقیقات نشان داده‌اند که صرف زمان در کنار گیاهان و نگهداری آن ها در محیط کاری و خانه می‌تواند احساس آرامش و راحتی، تمرکز و بهره وری را افزایش دهد. گفته می شود رنگ سبز و حضور گیاهان می‌تواند به بهبود خلق و خو و کاهش احساس افسردگی کمک کرده و احساس مسئولیت پذیری را در افراد افزایش دهد.

گیاهان به‌ویژه گیاهان برگ سبز ، در طول تابستان می‌توانند تا حدود 20-30 درصد به بهبود کیفیت هوا و اکسیژن‌رسانی در خانه کمک کنند. این گیاهان با فرآیند فتوسنتز ، دی‌اکسید کربن را جذب کرده و اکسیژن آزاد می‌کنند. رنگ سبز به عنوان رنگ آرامش‌بخش شناخته می‌شود و می‌تواند به کاهش حالات منفی روانی مانند افسردگی و اضطراب کمک کند. برخی مطالعات نشان داده‌اند که حضور گیاهان و رنگ سبز می‌تواند تا 30 درصد در بهبود احساسات مثبت موثر باشد. همچنین یک مطالعه در دانشگاه هاروارد نشان داد که افرادی که در محیط‌های سبز زندگی می‌کنند، کمتر دچار افسردگی و اضطراب می‌شوند.

برخی از گیاهانی که برای اکسیژن‌رسانی و تقویت روحیه مفید هستند و می توانند به بهبود تهویه و اکسیژن رسانی کمک کنند شامل سانسوریا، پتوس، زاموفیلیا، فیکوس، آلوئه‌ورا و... می شوند.

نگهداری از گیاهان دارای فواید متعددی برای سلامت روان و جسم است. از کاهش استرس و افسردگی گرفته تا بهبود کیفیت هوا، گیاهان نقش مهمی در زندگی روزمره ما ایفا می‌کنند. بنابراین، ایجاد فضای سبز در خانه یا محل کار می‌تواند به عنوان یک راهکار مؤثر برای ارتقاء کیفیت زندگی مورد توجه قرار گیرد.

کدخبر: 1029241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری ملینا جعفری
آیا این خبر مفید بود؟