معاون زاکانی: هیچ کس به اندازه من در شهر تردد نمی کند / زباله گردها با پیمانکاران کار می کنند و اصلاح شیوه جمع آوری پسماند به نفع آنها نیست

به گزارش خبرنگار رکنا، حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در نشست خبری در پاسخ به سوال رکنا مبنی بر اینکه چرا شهر تهران اینچنین درگیر شیوه جمع آوری پسماند است و شهروندان در برخی مناطق، عملا روی زباله قدم می زنند، گفت: وقتی ما وارد شهرداری تهران شدیم، یک سری معضلات اساسی داشتیم که حقوق کارگران واقعی نبود و هنوز هم که هنوز است، با وجود اینکه حقوق آنها را در دو مرحله افزایش داده ایم، باز هم حقوقشان پایین است و به دنبال افزایش حقوق این افراد هستیم.

وی افزود: یک تغییر رویکردی داریم که نوع قراردادها اصلاح شد و موارد جدیدی در آنها لحاظ شد. این موضوع زمان بر است. قبلا 154 قرارداد با پیمانکاران در مناطق بسته می شد که ما الان این تعداد را به 14 قرارداد محدود کردیم. حال نیاز به نشست و آسیب شناسی داریم که ببینیم اشکالات این طرح کجاست.

نظری تاکید کرد: در آموزش های مردمی، به خوبی عمل نکرده ایم و می بایست در این مسیر نیز بیشتر تلاش کنیم. اگر هر جایی حاکمیت بخواهد کاری انجام دهد ولی همراهی مردم وجود نداشته باشد، کاری پیش نمی رود. هیچ کس به اندازه من در شهر بالا و پایین نمی رود و من در طول روز، به چهار گوشه شهر می روم و شرایط را ارزیابی می کنم.

معاون خدمات شهری در پاسخ به اینکه پس چرا شرایط نظافت در تهران به این شکل است گفت: این مهم دلایلی دارد. مثلا پیمانکاران جمع آوری پسماند خشک را به روش جدید ایجاد کرده اید که افراد کتفی کولی حضور نداشته باشند، به ضرر آنهاست چراکه برخی از اینها خودشان با پیمانکاران کار می کنند. 

کدخبر: 1029129 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟