کسانی که در بنیاد مستضعفان دنبال صندلی می‌گردند، بیکارند/ سهم ۶ درصدی نهادهای حاکمیتی در اقتصاد کشور/ آنهایی که می‌گویند بنیاد مالیات نمی‌دهد، استغفار کنند

به گزارش رکنا،حسین دهقان درباره انتشار اخباری غیررسمی مبنی بر حضورش در کابینه دولت چهاردهم و اینکه آیا پیشنهادی در این باره به وی شده‌، اظهار داشت: چه کسی چنین ادعایی داشته؟ به من هیچ پیشنهاد رسمی برای حضور در کابینه دولت چهاردهم نشده‌ است. این گمانه‌زنی‌ها همواره در فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور بوده و خواهد بود و ما نمی‌خواهیم وارد بازی رسانه‌ای شویم.

وی در پاسخ به این موضوع که گویا عده‌ای در بنیاد مستضعفان دنبال صندلی می‌گردند، گفت: عده‌ای که دنبال صندلی در بنیاد مستضعفان می‌گردند، بیکار هستند. 

رییس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: اعتقاد دارم هر کسی که به دنبال هر پستی است نباید حتما آن پست به وی داده شود و با توجه به مشکلات فعلی کشور باید نگاه ملی داشت و امروز پذیرش مسئولیت جرات بسیار زیادی می‌خواهد و برای رفتن به دولت بسیار اما دارم. 

دهقان همچنین درباره افزایش سهم بنیاد مستضعفان در اقتصاد گفت: از آنجایی که اقتصاد بزرگ شده قاعدتا سهم بنیاد مستضعفان هم در اقتصاد افزایش پیدا کرده اما حساب و کتابی بر روی این موضوع نداشتیم.

وی ادامه داد: صحبت‌هایی در این باره می‌شود اما بالاترین سقفی که برای سهم نهادهای حاکمیتی در اقتصاد برآورد می‌شود حدود ۵ الی ۶ درصد است.

دهقان همچنین درباره پرداخت مالیات از سوی بنیاد مستضعفان و اینکه گفته می‌شود بنیاد مشمول مالیات بر صفر می‌شود، تاکید کرد: مالیات را به صورت کامل می‌پردازیم و هر کسی مدعی شده که مالیات بنیاد بر نرخ صفر است، برود استغفار کند.

وی افزود: طبق قانون هر میزان مالیاتی که وضع شده است را پرداخت کرده و می‌کنیم البته تمام دستگاه ها بدهی مالیاتی به دولت دارند اما مالیات بنیاد بر نرخ صفر نیست.

 

کدخبر: 1027675 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟