آژیر خطر در ایران به صدا درآمد/ گرد و غبار در شرق کشور 10برابر حد مجاز شد/ هم اکنون گاز سمی ازن در تهران و اصفهان 3برابر حد مجاز/ تهران رکورد گرمایی خود را زد

به گزارش خبرنگار اجتماعی، در حال حاضر  گرمای هوا در تهران به 43 درجه سانتیگراد رسیده است. یعنی به رکورد تاریخی خود در سالها قبل خود برگشته است حتی در مناطقی مانند ورامین از 43 درجه سانتیگراد نیز عبور کرده و رکورد تاریخی خود را شکسته است.

گرمای هوای ایران در 13 مرداد 1403

گرما کمترین بحرانی است که امروز مردم با آن درگیر هستند. گاز سمی ازن  از روز گذشته در مناطقی از تهران و اصفهان سه برابر حد مجاز شده است و در شرایط رشد این وضعیت قرا دارد.

ازن در وضعیت قرمز

از سوی دیگر گرد و غبار شرق کشور را در برگرفته است آنهم در شرایط که میزان آن وضعیت قرمز است،  450 میکروگرم بر متر مکعب است یعنی ده برابر حد مجاز ، که  این شرایط بحرانی بر قم،اراک، کاشان ، اصفهان ، زاهدان حاکم است.

 گرد و غبار شرق گسترده و مرکز/13 مرداد

وقتی در مورد گرمای 43 درجه در تهران و 50 و 60 و بیشتر در نقاط دیگر کشور صحبت می کنیم این نکته قابل رصد و توجه است که در نقاطی از جهان مثل آمریکا ، انسان ها در همین چند هفته گذشته در دمای بالای 3  درجه دچار گرمازدگی شده و جانباخته اند. این گرما به اضافه گاز سمی ازن ، اشعه فرابنفش، گرد و غبار دولت را ملزم می کند که برنامه ریزی جدی برای سلامت مردم داشته باشد.

نقشه ای  که در ادامه مشاهده می کنید تفاوت دمای امسال با سال گذشته است

تفاوت دمای ایران نسبت به سال گذشته

کدخبر: 1025544 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟