آلرژی به نیش حشرات در فصل تابستان چه نگرانی هایی را می تواند به همراه داشته باشد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در فصل تابستان، فعالیت حشرات افزایش می‌یابد و احتمال نیش زدن آن‌ها نیز بیشتر می‌شود. آلرژی به نیش حشرات یکی از مشکلات شایع در فصل تابستان است که می‌تواند به عوارض جدی و گاهی خطرناک منجر شود. این نوع آلرژی که به دلیل واکنش سیستم ایمنی بدن به سم یا مواد موجود در نیش حشرات ایجاد می‌شود، نگرانی‌های بهداشتی متعددی را به وجود می‌آورد. برخی از حشراتی که در فصل تابستان احتمال گزیدگی از سمت آن ها زیاد است؛ زنبورهای عسل و سرخ، مورچه های آتشین، پشه، کک و... است.

آلرژی به نیش حشرات می تواند به شکل های مختلفی بروز پیدا کند. واکنش های موضعی مثل تورم و قرمزی و خارش شدید، واکنش های سیستمیک مثل، کهیر و تورم در برخی از بخش های بدن (لب، زبان، گلو و...)، آنافیلاکسی وعفونت های ثانویه می تواند برخی از علائم آلرژی به نیش حشرات باشد. آنافیلاکسی یک واکنش شدید و ناگهانی است که می‌تواند زندگی فرد را تهدید کند. علائم آن شامل سختی تنفس، افت فشار خون، تپش قلب، و از دست دادن هوشیاری است. در صورت ابتلا به این علائم به صورت فوری به پزشک مراجعه کنید.

افراد می توانند با پوشیدن لباس های مناسب (لباس بلند، دستکش و کلاه)، استفاده از اسپری و مواد دفع کننده حشرات، اجتناب از مناطق پر حشره (مرطوب و جنگلی) مخصوصا حوالی غروب و شب، استفاده از پشه بند هنگام خواب و نگهداری از محیط زندگی با استفاده از از بین بردن آب راکد در گلدان  و استخرها همچنین بستن در و پنجره می توانند برای جلوگیری از آلرژی و نیش حشرات کاربردی باشند.

آلرژی به نیش حشرات در فصل تابستان می‌تواند نگرانی‌های جدی بهداشتی ایجاد کند. با اتخاذ روش‌های پیشگیری مناسب و آگاهی از علائم و اقدامات لازم در صورت بروز واکنش آلرژیک، می‌توان خطرات مرتبط با این آلرژی را به حداقل رساند و تابستانی ایمن‌تر و راحت‌تر را تجربه کرد. مشاوره با پزشک متخصص آلرژی برای دریافت راهنمایی‌های دقیق‌تر و اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

 

کدخبر: 1023425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ملینا جعفری
آیا این خبر مفید بود؟