آلرژی های مخصوص روزهای گرم / موادغذایی که می توانند منجر به آلرژی شوند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، آلرژی به مواد غذایی یکی از مشکلات رایج در میان افراد است که می‌تواند در هر فصلی از سال رخ دهد. فصل تابستان به دلیل تغییرات غذایی و عادات مصرفی مختلف، می تواند زمینه بیشتری برای بروز الرژی های غذایی فراهم کند. آلرژی‌های غذایی می‌توانند باعث کاهش کیفیت زندگی فرد شوند، زیرا فرد باید دائماً مواظب مصرف غذاهای خود باشد و ممکن است از لذت‌های تابستانی محروم شود. برای تشخیص آلرژی در فصل تابستان روش های مختلفی وجود دارد، برخی از واکنش ها به صورت فوری (تورم در برخی از نقاط بدن مثل دهان، گلو و...) و برخی با تاخیر(یک الی دو ساعت فاصله) اتفاق می افتند.

آلرژی های غذایی در فصل تابستان می توانند با استفاده از افزایش مصرف میوه و سبزیجات تازه مثل خربزه، توت فرنگی، هندوانه و..، مصرف مواد غذایی خام مثل سالاد ها و سوشی، همچنین افزایش سفر و تغییرات مداوم در رژیم غذایی بروز پیدا کنند. می توانید با استفاده از شناخت مواد آلرژی زا، خواندن ترکیبات تشکیل دهنده مواد غذایی، مشاوره با متخصصین تغذیه و انجام تست های آلرژیک از آلرژی های غذایی در فصل تابستان پیشگیری کنید.

آلرژی به مواد غذایی در فصل تابستان می‌تواند نگرانی‌های جدی برای سلامت فرد به وجود آورد. با شناخت مواد آلرژی‌زا، رعایت نکات پیشگیری و مشاوره با متخصصان می‌توان از بروز واکنش‌های آلرژیک جلوگیری کرد و تابستانی ایمن و لذت‌بخش را تجربه کرد.

 

کدخبر: 1023423 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ملینا جعفری
آیا این خبر مفید بود؟