توصیه های ورزشی برای تابستان کودکان / میزان کالری که هر کودک روزانه باید بسوزاند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا؛ افزایش گرما و سپری کردن زمان در خانه نباید باعث فراموشی  فعالیت های بدنی و تحرک شود. برای جلوگیری از فراموش شدن تحرکات بدنی توصیه می شود کودکان و نوجوانان با توجه به شرایط بدنی خود حدالقل 60 دقیقه فعالیت ورزشی داشته باشند تا از چاقی جلوگیری شده و بدنی سالم داشته باشند.

تابستان فرصتی مناسب برای افزایش فعالیت بدنی کودکان است. با توجه به اینکه کودکان زمان بیشتری را در خانه می‌گذرانند، والدین باید برنامه‌هایی را برای سوزاندن کالری فرزندانشان در نظر گیرند. مقدار کالری‌ که کودکان باید در طول روز بسوزانند، به عوامل متعددی مثل سن، جنس، وزن و سطح فعالیت بدنی بستگی دارد، به طور کلی توصیه می شود کودکان  6 تا 8 ساله حداقل 1400 کالری، کودکان 9 تا 11 ساله حدالقل 1600 کالری و نوجوانان 12 تا 14 ساله نیازمند سوزاندن حداقل 1800 کالری در طول روز هستند. توجه داشته باشید این مقادیر می توانند با توجه به سطح فعالیت بدن کودک افزایش یا کاهش پیدا کنند.

برای سوزاندن کالری توصیه شده، کودکان باید حداقل 60 دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید در روز داشته باشند. از جمله فعالیت های پیشنهادی برای کودکان در خانه های آپارتمانی می توان به رقصریا، ورزش های قدرتی( مقل اسکات، شنا، درازنشست و...)، تمرین های سبک ورزشی در قالب خانواده، استفاده از ویدئو های تمرینی آنلاین (یوگا، ایروبیک و...)، پله نوردی و دویدن در مسیرهای کوتاه آپارتمانی اشاره کرد. در خارج از منزل پیاده روی و دوچرخه سواری از جمله فعالیت های ورزشی است که برای کودکان توصیه می شود.

والدین باید توجه داشته باشند که مهمترین نکته در فعالیت‌های بدنی کودکان، ایجاد یک محیط سرگرم‌کننده و حمایت‌کننده است. کودکان باید از فعالیت‌های بدنی لذت ببرند تا به صورت مستمر به آن‌ها ادامه دهند. همچنین، تامین تغذیه سالم و متنوع نیز به موازات فعالیت بدنی برای حفظ سلامتی و انرژی کودکان ضروری است. با برنامه‌ریزی صحیح و تشویق به فعالیت‌های بدنی، کودکان می‌توانند تابستانی شاد و فعال را تجربه کنند که به بهبود سلامت جسمی و روانی آن‌ها کمک می‌کند.

 

کدخبر: 1022485 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ملینا جعفری
آیا این خبر مفید بود؟