قانون جدید چینی: همه مواد خاکی کمیاب متعلق به دولت است!

به گزارش رکنا،این قانون چین از اول اکتبر 2024 میلادی اجرایی خواهد شد بنابراین مدتی طول می‌کشد تا به طور کامل پیامدهای این اقدام جدید چین را درک کنیم. این قانون بیان می‌کند که افراد و سازمان‌های خاصی از دسترسی یا آسیب رساندن به مواد کمیاب چین منع شده‌اند، که احتمالاً واکنشی به تحریم‌های ایالات متحده علیه این کشور است که مانع از دستیابی این کشور به فناوری پیشرفته می‌شود چین ممکن است از این قانون جدید به عنوان اهرمی در مذاکرات آتی بر سر تحریم‌هایی که این کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهند، استفاده کند.

دو ماده معدنی که می‌توانند به سرعت درگیر اختلاف آنها شوند، گالیم و ژرمانیوم هستند. این عناصر خاکی کمیاب در طیف گسترده‌ای از فناوری‌ها استفاده می‌شوند و چین بزرگترین ارائه‌دهنده آن‌ها به صنایع در سراسر جهان است بنابراین حرکت چین پیامدهای گسترده‌ای خواهد داشت. مهم‌تر از همه این است که ایالات متحده آمریکا برای این فلزات خاکی کمیاب شدیدا به چین متکی است، بنابراین دیدن اثرات و پیامدهای این حرکت توسط چین پس از اجرایی شدن این قانون در اواخر سال جاری میلادی جالب خواهد بود. 

طبق تخمین‌ها، چین در مجموع دارای حدود 44 میلیون تن ذخایر خاکی کمیاب است در حالیکه ذخایر ایالات متحده تنها 1.8 میلیون تن برآورد شده است.

 

کدخبر: 1022285 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟